کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مجوز لغو روادید ایران و عراق صادر شد / فعلا فقط سفرهای هوایی


کد خبر : ۸۸۱۲۲چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷:۰۴۶۴۹ بازدید

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: مجوز لغو روادید بین ایران و عراق صادر شده است اما قرار است فعلا در لغو روادید در سفرهای هوایی صورت گیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: مجوز لغو روادید بین ایران و عراق صادر شده است اما قرار است فعلا در لغو روادید در سفرهای هوایی صورت گیرد.

علیرضا رشیدیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره راه اندازی مجدد کاروان های زیارتی عتبات، اظهار کرد: هنوز تاریخ اعزام کاروان های زیارتی مشخص نشده اما با توجه به تجربه ایام اربعین و مجوزی که پیش از این ایام از ستاد ملی کرونا دریافت کردیم برای اعزام محدود و مدیریت شده زائران پیگیر هستیم تا بتوانیم با شروطی که وزارت بهداشت و درمان به ما اعلام کرد ظرفیتی برای اعزام زائران ایرانی فراهم کنیم. 

وی افزود: ما از طرف عراقی درخواست موافقت با اعزام روزانه هزار زائر را داشته ایم و برای این امر بسته های متعددی توسط دفاتر زیارتی ارائه خواهد شد؛ در واقع ظرفیت بالقوه ای برای زائران از هتلها و محل های اقامت دارای استانداردهای لازم سیست تغذیه، تدارکات و شرکتهای حمل و نقل که می توانند خدمات استانداردی به ما ارائه کنند، مشخص کرده ایم و قرار است دفاتر زیارتی با توجه به هزینه و سلیقه متقاضی بسته های زیارتی را ارائه کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: بنابراین بسته های زیارتی متنوعی ارائه خواهد شد و تمرکزی که در گذشته بر شمسا وجود داشت دیگر به آن صورت وجود ندارد و دفاتر زیارتی می توانند جذب زائر کنند. البته این دفاتر صرفا می توانند از نیروهای کارگزاری دارای مجوز استفاده کنند تا سلامت و استاندارد بودن خدمات حفظ شود. 

به گفته وی برای بیمه نیز که یکی از الزامات سفرهای خارجی است بیمه مناسبی به صورت فراگیر طراحی شده است و خدمات بهداشتی و درمانی نیز توسط هیئت پزشکی تامین خواهد شد. 

رشیدیان خاطر نشان کرد: اعزام زائران قطعی و مقدمات کار درحال انجام است اما تاریخ آن مشخص نیست زیرا باید هتلها سیستم حمل و نقل آشپزخانه ها و ... آماده شوند در ادامه روند متناسب با خواسته زائر بسته های زیارتی در دفاتر ارائه خواهد شد. تلاش ما درسازمان حج ایجاد ظرفیت برای زیارت سهل توام با امنیت، سلامتی و بهره های فرهنگی و معنوی است.

وی درباره لغو روادید نیز گفت: طبق آنچه الکاظمی نخست وزیر عراق در سفر خود به تهران اعلام کرد قرار است لغو روادید فعلا در مسیرهای هوایی صورت گیرد اما برای مرزهای زمینی روادید برقرار است البته این امر هنوز اجرایی نشده یعنی هنوز اولین زائر بدون روادید وارد عراق نشده است. اما هم مجوز آن وجود دارد و هم می توان امیدوار بود که با از سرگیری اعزام ها روادید از مرزهای هوایی لغو شود. 

وی درباره پایه هزینه پرداختی سفر زائران نیز گفت: بنابراین است که بتوانیم بسته های مختلفی از طریق دفاتر زیارتی متناسب با توان مالی و زمانی زائران ارائه کنیم. ممکن است یک فرد سفر هوایی در یک هتل چند ستاره یا حسینه های استاندارد با فضایی ساده را دو یا 15 روز انتخاب کند بنابراین با توجه به تنوع بسته زیارتی نمی توان قیمت دقیقی به عنوان پایه هزینه اعلام کرد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها