کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رونمایی از کیا سراتو جدید در مدل 2022


کد خبر : ۸۸۰۸۴سه شنبه، ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱:۴۶۱۹۸۸۹ بازدید

کیا در ماه آوریل یک به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای اما کامل برای سراتو در بازار کره‌ی جنوبی ارائه داد و اکنون این سدان کامپکت به‌روزرسانی‌های ...
رونمایی از کیا سراتو جدید در مدل 2022رونمایی از کیا سراتو جدید در مدل 2022

کیا در ماه آوریل یک به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای اما کامل برای سراتو در بازار کره‌ی جنوبی ارائه داد و اکنون این سدان کامپکت به‌روزرسانی‌های مشابهی را در نسخه‌های آمریکایی با برند فورته هم دریافت خواهد کرد.

کیا سراتو که به‌عنوان رقیب «هوندا سیویک» (Honda Civik) هم شناخته می‌شود، در نسخه‌ی آمریکایی به جای دنبال کردن نامگذاری الفبایی از برند «فورته» (Forte) برای مدل فیس‌لیفت ۲۰۲۲ استفاده می‌کند.
 

کیا سراتو جدید در مدل 2022

تغییرات ظاهر بیرونی در این نسخه کاملا قابل توجه است و به جز لوگوی به‌روز شده و چراغ‌ها که بازطراحی شده‌اند، مدل جدید فورته همچنین از جلوپنجره‌ی ببر-مانند شرکت کیا استفاده می‌کند. حتی در تریم GT سپر جلوی اسپرت‌تری هم وجود دارد که دارای چراغ‌های مه‌شکن LED سه‌نقطه‌ای و مورب است. چراغ‌های مه‌شکن تیپ GT-Line هم طراحی جدیدی به‌خود گرفته و هر دو مدل چراغ‌های عقب LED دارند که آن‌ها را از تیپ‌های پایه‌تر جدا می‌کند.

چرخ‌های ۱۶ و ۱۷ اینچی (در تیپ‌های LXS و GT) و اسپویلر برای در صندوق عقب از ویژگی‌های جدید در نسخه‌ی ۲۰۲۲ فورته هستند. درباره‌ی تیپ‌ها تولید EX متوقف شده است و اکنون این خودرو تنها دارای چهار تیپ FE و LXS و GT-Line و GT خواهد بود.
 

کیا سراتو جدید در مدل 2022

در مدل سال ۲۰۲۲ همچنین ابعاد نمایشگر راننده از ۳٫۵ اینچ به ۴٫۲ اینچ در همه‌ی مدل‌ها افزایش یافته و نمایشگر لمسی ۸ اینچی سرگرمی و اطلاع‌رسانی می‌تواند به ابعاد ۱۰٫۲۵ اینچ افزایش یابد. کیا همچنین یکپارچه‌سازی بی‌سیم اندروید اتو و اپل کارپلی را برای این خودرو درنظر گرفته و یک ترمز پارک الکتریکی با توقف خودکار و یک شارژر USB برای صندلی عقب هم به سیستم الکتریکی فورته ۲۰۲۲ اضافه شده است.

با انتخاب تیپ GT یا GT-Line ریموت استارت هم در دسترس است. همچنین یک گزینه‌ی انتخابی برای استفاده از روکش چرم مصنوعی وجود دارد. در مجموع می‌توان ۱۵ قابلیت ایمنی و کمک رانندگی سفارش داد که برخی جدید هستند و برخی پیش از فیس‌لیفت فورته اضافه شده بودند. از کمک در نقطه کور و حرکت بین خطوط تا کروز-کنترل تطبیقی با ناوبری و هشدار خروج از پارک ایمن که برای یک مدل در این رده بسیار مطلوب است.

دو موتور بنزینی هم برای مدل ۲۰۲۲ وجود دارد. مدل‌های معمولی دارای یک واحد ۲٫۰ لیتری تنفس طبیعی با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۷۹ نیوتن متر گشتاور هستند و مدل‌های GT از یک موتور توربوشارژر با توان ۲۰۱ اسب بخار و ۲۵۶ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برند که توسط یک گیربکس ۷ سرعته‌ی خودکار و دو کلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود. فورته جی‌تی همچنین دارای یک اگزوز اسپرت‌تر و مهم‌تر از آن یک سیستم تعلیق عقب چندپیوندی برای حرکت و مانور بهتر است.

گفتنی است با اینکه یک مدل هاچ‌بک هم برای کیا K3 در کره‌ی جنوبی درنظر گرفته شده است، هنوز صحبتی از عرضه‌ی مدل مشابه برای آمریکا نیست./ دیجی مگ



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها