کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رقابت شانه‌به‌شانه آرامکو عربستان با اپل


کد خبر : ۸۷۹۰۷پنجشنبه، ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱:۲۰۳۵۳۸ بازدید

شرکت نفتی دولتی عربستان سعودی، آرامکو، در حال تبدیل شدن به باارزش‌ترین شرکت جهان است. آرامکو با ارزش دو تریلیون دلار اکنون فاصله ...
رقابت شانه‌به‌شانه آرامکو عربستان با اپلرقابت شانه‌به‌شانه آرامکو عربستان با اپل

شرکت نفتی دولتی عربستان سعودی، آرامکو، در حال تبدیل شدن به باارزش‌ترین شرکت جهان است. آرامکو با ارزش دو تریلیون دلار اکنون فاصله اندکی با شرکت اپل دارد که با ۲.۳ تریلیون دلار در صدر فهرست باارزش‌ترین شرکت‌های جهان ایستاده است.

به گزارش تایم، ارزش سهام این دو ابرشرکت نمادی از تحولات اقتصاد جهانی در سال جاری است. سهام اپل به دنبال تغییر اولویت‌های مصرف‌کنندگان رو به کاهش گذاشت و در مقابل ازسرگیری حمل و نقل به افزایش بهای نفت و سودآوری بیشتری شرکت آرامکو منجر شد.

به گزارش تایم، انتظار می‌رود که رشد آرامکو ادامه داشته باشد و بشکه‌های نفت ۱۰۰ دلاری در آینده نزدیک دور از انتظار نخواهد بود. در حال حاضر هر بشکه نفت حدود ۸۰ دلار معامله می‌شود و بهای گاز نیز رو به افزایش است.

کارتل نفتی اوپک نیز فعلا تصمیم دارد به برنامه افزایش تدریجی تولید نفت پایبند باشد.

بیزینس اینسایدر نیز از رقابت شانه‌به‌شانه آرامکو با اپل گزارش داده است. براساس این گزارش با کبود منابع انرژی و افزایش تقاضا، پتانسیل خوبی برای رشد سهام آرامکو وجود دارد.

عربستان سعودی در عین حال قصد دارد اقتصاد خود را از وابستگی به منابع نفتی رها کند و برنامه‌های متعددی برای کسب درآمد غیرنفتی به اجرا درآورده است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها