کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مراقب بازار رمز ارزها باشید!


کد خبر : ۸۷۲۰۰سه شنبه، ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹:۱۷۹۶۹۲ بازدید

روند قيمت بازار، بايستي بيت‌کوين را از ساير رمزارزها جدا کرد. بازار بيت کوين با فشردگي همراه شده و تا سه ماه آينده...
مراقب بازار رمز ارزها باشید!مراقب بازار رمز ارزها باشید!

يک کارشناس حوزه رمزارز ضمن بيان توصيه‌هايي به دولت درباره رمزارزها، گفت: در مقايسه با ۱۰ سال گذشته که بازار رمزارزها قاعده و قوانين کمتري داشت، روند قاعده‌گذاري توسط دولت‌ها آغاز شده و اين موضوع يکي از چالش‌هاي مهم اکوسيستم رمزارزها در سال آينده است. 

عليرضا شامخي اظهار کرد: يکي از روندهاي مهم اکوسيستم رمزارزها، ورود فعال‌تر دولت‌ها به قاعده‌گذاري در اين بازار است. در آسيا کشورهايي مثل کره جنوبي و هند به قاعده‌گذاري و کنترل فعاليت‌ کاربران در بازار رمزارزها ورود کرده‌اند. به طور کلي، بايد انتظار فضاي سختگيرانه‌تري از حضور دولت‌ها در آينده نزديک در اين اکوسيستم داشته باشيم. نامعلوم بودن حجم قاعده‌گذاري در اين بازار، يکي از چالش‌هاي مهم اين اکوسيستم در سال آينده است.

وي افزود: در مورد روند قيمت بازار، بايستي بيت‌کوين را از ساير رمزارزها جدا کرد. بازار بيت کوين با فشردگي همراه شده و تا سه ماه آينده نتواند سقف خوب و قابل مقايسه‌اي با سقف پيشين خود تشکيل دهد، شرايط بيت‌کوين براي ادامه فعاليت در بازار طي سال آينده سخت خواهد شد. از سوي ديگر، ساير رمزارزها چون اتريوم و ساير رمزارزها بازار بهتري در ماه‌هاي  اخير داشته‌اند. زيرا، با بروز رساني پروژه‌ها در جهت کاهش هزينه تراکنش‌ و بهبود و تنوع قابليت اجراي قراردادهاي هوشمند روي آن‌ها، آينده آن‌ها رو به صعود پيش‌بيني مي‌شود. 

ایسنا نوشت: اين کارشناس حوزه رمزارز درباره ورود مردم به بازار رمزارزها گفت: همانند هميشه تاکيد مي‌کنم که مردم با سرمايه بدون ريسک خود وارد اين بازار شوند و از وارد کردن کل سرمايه يا فروش کالاهاي اساسي زندگي و وام گرفتن براي سرمايه گذاري در اين حوزه اجتناب کنند. بازار رمزارزها مانند هر بازار ديگري صعود و نزول دارد و از قضا يکي از پرريسک‌ترين بازارها است. ضمنا با توجه به رونق بازار رمزارزها برخي افراد مردم تشويق به سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي بدون پشتوانه فني مي‌کنند. به مردم توصيه مي‌کنم تا سپيدنامه اين پروژه‌ها را مطالعه کنند و از افراد متخصص کمک بگيرند. 


شامخي به دولت توصيه کرد: متاسفانه مساله صدور مجوز صرافي رمزارزها، مدت‌ها است که مسکوت مانده است. ضروري  است دولت به اين موضوع ورود و تعيين تکليف کند که چه شرايطي براي تاييد صلاحيت براي تاسيس صرافي رمزارز مورد نياز است. همچنين، در صنعت ماينينگ و استخراج رمزارز به دليل سخت‌گيري‌هاي شديد راه براي ورود سرمايه‌گذاران داخلي بسته است. دولت از ميزان اين سخت‌گيري‌ها کم و از ظرفيت استخراج‌کنندگان رمزارزها براي سرمايه‌گذاري در احداث نيروگاه‌ها بهره‌مند شود. 

وي ادامه داد: مساله مهم ديگر، عدم تضعيف انجمن‌هاي صنفي نوپايي است که فعالان اين حوزه تاسيس کرده‌اند. رمزارزها و بلاکچين کسب‌وکارهاي  جديدي هستند و نمي‌توان آن‌ها را در قالب اصناف سنتي و حاضر در فضاي فناوري اطلاعات کشور مديريت کرد. متاسفانه، فعاليت‌هايي براي تضعيف اين انجمن‌ها در ماه‌هاي اخير صورت گرفته که اين امر در بلند مدت نااميدي را به فعالان حوزه بلاکچين مانند ماينرها منتقل مي‌کند. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها