کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سه مزیت عرضه اولیه به روش ترکیبی


کد خبر : ۸۷۱۰۷یکشنبه، ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶:۱۳۵۱۸۶ بازدید

در اين روش سهام شرکت در اولين مرحله عرضه اوليه و کشف قيمت به سرمايه‌گذاران واجد شرايط که منظور صندوق‌هاي ...
سه مزیت عرضه اولیه به روش ترکیبیسه مزیت عرضه اولیه به روش ترکیبی

يک کارشناس بازار سرمايه، سه مزيت مهم عرضه اوليه به روش ترکيبي را تشريح کرد.
نويد خاندوزي در مورد مزيت‌هاي عرضه اوليه به روش ترکيبي گفت: در اين روش سهام شرکت در اولين مرحله عرضه اوليه و کشف قيمت به سرمايه‌گذاران واجد شرايط که منظور صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري هستند، تخصيص مي‌يابد.


وي با تاکيد بر اينکه اين روش براي شرکت‌هاي با سايز کوچک و متوسط اجرايي مي‌شود که رقم آنها در عرضه‌هاي اوليه بعد از تخصيص به کدهاي سهامداري بسيار اندک است، افزود: با اجراي روش عرضه اوليه ترکيبي جذابيت واحدهاي صندوق‌هاي سرمايه گذاري افزايش يافته و مردم براي سرمايه گذاري غير مستقيم در بازار سرمايه از طريق صندوق ها ترغيب مي شوند.


وي اين تغيير و ايجاد تنوع در روش‌هاي عرضه اوليه را اتفاق خوبي دانست و ادامه داد: در شرايط امروز حداکثر تعداد کدهايي که در عرضه هاي اوليه مشارکت مي کنند، حدود سه ميليون است، اما صندوق هاي سرمايه‌گذاري بيش از 8 ميليون سرمايه گذار دارند که از اين به بعد و در روش جديد، اين سرمايه گذاران مي‌توانند از منافع عرضه‌هاي اوليه استفاده کنند.


خاندوزي اظهار داشت: اين روش جديد در عرضه اوليه باعث مي شود بسياري از سرمايه گذاران علاقمند به حضور در عرضه هاي اوليه، از اين به بعد به صندوق هاي سرمايه گذاري مراجعه کنند.
اين کارشناس بازار سرمايه در تشريح ساير مزيت هاي اين نوع از عرضه اوليه گفت: در عرضه هاي اوليه شرکت هاي کوچک تخصيص سهام به هر کد معاملاتي رقم کوچکي بود، اما فرآيند تخصيص سهام به هر کد و ساير فعاليت‌هاي سامانه معاملاتي، هزينه و زمان زيادي صرف مي کرد که باعث شده بود از سرعت پذيرش و عرضه اوليه سهام در بازار کاسته شود.


وي معتقد است با تغيير اين روش از اين به بعد شرکت هاي کوچک بيشتري با سرعت بالاتري مي توانند در صف عرضه هاي اوليه قرار بگيرند که اين موضوع نيز از ديگر اهداف تنوع بخشي در روش عرضه هاي اوليه بود.


به گفته مديرسرمايه گذاري بيمه کوثر اصلاحات جديد دستورالعمل عرضه‌هاي اوليه که توسط سازمان بورس به بورس و فرابورس ابلاغ شده، مي‌تواند باعث تسريع و تسهيل فرآيند پذيرش و عرضه سهام در بازار سرمايه شود و درعين حال با اختصاص عرضه‌هاي اوليه به صندوق هاي سرمايه گذاري ، تعداد سرمايه گذاران درگير در اين عرضه ها چند برابر مي‌شود.


فارس نوشت: خاندوزي توسعه فرهنگ سهامداري و سرمايه گذاري غير مستقيم را موضوع مهمي دانست و افزود: اين تصميم مي تواند مردم را براي حضور در صندوق هاي سرمايه گذاري تشويق کند و انگيزه اي براي سرمايه گذاري غير مستقيم باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها