کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ارزش دلاری واکسن های کرونا اعلام شد


کد خبر : ۸۷۱۰۵یکشنبه، ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱:۰۲۱۷۵۷۹ بازدید

طبق اعلام این مقام مسئول در گمرک ایران درباره حدود قیمت واکسن‌های وارداتی، هر دُز واکسن سینوفارم چین ۹.۲ دلار، استرازنکا...
ارزش دلاری واکسن های کرونا اعلام شدارزش دلاری واکسن های کرونا اعلام شد

طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران ارزش حدود ۴۹.۸ میلیون دز واکسنی که تاکنون وارد ایران شده حدود ۴۲۱ میلیون دلار است.

آخرین اعلام گمرک از وضعیت واردات واکسن از نیمه بهمن سال گذشته تا به امروز که با نظارت گمرک ایران ترخیص و به وزارت بهداشت تحویل شده است از این حکایت داشت که طی ۵۰ مرحله ۴۹ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۶۰۶ دز واکسن وارد ایران شده است.

اما مهرداد ارونقی - معاون فنی گمرک ایران - جزئیات ارزش گمرکی واردات واکسن‌های ترخیصی از سوی گمرک ایران را اعلام کرد.

طبق اعلام این مقام مسئول در گمرک ایران درباره حدود قیمت واکسن‌های وارداتی، هر دُز واکسن سینوفارم چین ۹.۲ دلار، استرازنکا چین چهار دلار، استرازنکای ژاپن چهار دلار، کوواکس ایتالیا چهار دلار، اسپوتنیک روسیه ۱۰ دلار، استرازنکا روسیه ۶.۵ دلار، کوواکس کره چهار دلار، استرازنکای اتریش چهار دلار و بهارات هند ۱۴.۵ دلار بوده که این برند، گران‌ترین برند واکسن های وارداتی به شمار می رود.

وی همچنین با اشاره به توزیع واکسن های وارداتی نیز یادآور شد:۴۰ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۳۹۶ دُز سینوفارم چین،یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دُز آسترازنکا از چین، دو میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دُز آسترازنکا از ژاپن، یک میلیون و ۴۵۲ هزار دُز آسترازنکا از ایتالیا(کوواکس)، یک میلیون و ۴۵ هزار دُز اسپوتنیک و ۹۶۳ هزار دُز آسترازنکا از روسیه،۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دُز آسترازنکا از کره جنوبی(کوواکس) و ۱۲۵ هزار دُز بهارات از هند وارد ایران شده است.

ایسنا نوشت: به گفته معاون فنی گمرک ایران، بر این اساس ارزش مجموع واکسن های وارداتی از ابتدا تا کنون حدود ۴۲۱ میلیون دلار است.

گفتنی است، بخشی از واکسن های وارداتی به عنوان اهدا به ایران بوده است، ضمن اینکه در ابتدای جریان واردات واکسن چالش های زیادی در رابطه با تامین ارز و نقل و انتقال منابع و فشار تحریم‌ها در این رابطه مطرح بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها