کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مسکن مصرفی جایگزین مسکن سرمایه ای می شود


کد خبر : ۸۷۱۰۲یکشنبه، ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴:۲۰۹۲۵۵ بازدید

محمود محمودزاده اظهار کرد: بهترين راه براي کاهش قيمت خانه اين است که مسکن مصرفي احداث کنيم و بازار را ...
مسکن مصرفی جایگزین مسکن سرمایه ای می شودمسکن مصرفی جایگزین مسکن سرمایه ای می شود

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه قيمت مسکن در محله‌هايي از تهران که داراي ماهيت سرمايه‌اي هستند با افت بيشتري نسبت به مناطق مصرفي مواجه شده است گفت: معتقدم تقاضاي واقعي هيچگاه دچار رکود نمي‌شود و دولت از سازندگاني که در اين بخش اقدام به ساخت و ساز کنند حمايت مي‌کند.

محمود محمودزاده اظهار کرد: بهترين راه براي کاهش قيمت خانه اين است که مسکن مصرفي احداث کنيم و بازار را از حالت سرمايه‌اي بيرون بياوريم. يعني به شکل هدفمند واحدهايي براي متقاضيان واقعي و واجد شرايط احداث کنيم.

وي افزود: يکي از دلايلي که دولت سياست توليد يک ميليون واحد مسکوني در سال را مطرح کرده اين است که مسکن در استطاعت براي خانوارها ساخته شود.

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه بازار مسکن در شش ماه گذشته به ثبات رسيده است گفت: اگر آمار را به تفکيک محلات بررسي کنيم مي‌بينيم در بسياري از مناطق تهران که ماهيت سوداگري دارد با کاهش قيمت‌هاي به مراتب بيش از ميانگين کل مواجه شده‌ايم. بنابراين بازار در حوزه سرمايه‌گذاري که در تراز ارز و سکه قرار مي‌گيرد کشش ندارد اما در بخش مصرفي شرايط متفاوت است.

محمودزاده تاکيد کرد: بازار مسکن را از نظر ماهيتي بايد به دو شاخه کلي تقسيم‌بندي کرد؛ يک بخش تقاضاي واقعي است که به اعتقاد من يک فعاليت دائمي است و رکود ندارد. اگر سازندگان سودهاي متعارف و منطقي را در نظر بگيرند همواره در بخش تقاضاي واقعي، کار هست و دولت نيز با طرحهاي تشويقي از سازندگان حمايت مي‌کند.

وي، بخش ديگر را حوزه سوداگري بازار مسکن دانست و گفت: بازار سرمايه‌اي هم‌اکنون در رکود به سر مي‌برد اما سر جاي خودش است و کسي جلوي آن را نمي‌گيرد. موقعي که توجيه اقتصادي داشته باشد سرمايه‌گذاران به مناطقي که معمولا خريد و فروشهاي سرمايه‌اي در جريان است ورود مي‌کنند.

به گزارش ايسنا، متوسط قيمت مسکن شهر تهران در مردادماه سال جاري ۳۰ ميليون و ۹۷۰ هزار  تومان در هر متر مربع بوده که نسبت به ماه قبل ۳.۱ درصد و نسبت به مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزايش يافته است. تعداد معاملات نيز ۵.۵ هزار فقره بود که نسبت به ماه قبل ۸.۴ درصد افزايش و در مقايسه با ماه مشابه در سال قبل ۳۹.۴ کاهش را نشان مي‌دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها