کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جریمه یک شرکت آمریکایی به علت نقض تحریم‌های ایران


کد خبر : ۸۷۰۹۲یکشنبه، ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵:۳۲۳۳۷۶ بازدید

شرکت نیوتک به علت نقض تحریم‌های ایران موافقت کرد تا بیش از 189 هزار دلار به خزانه‌داری آمریکا پرداخت کند. این شرکت آمریکایی از طریق ...
جریمه یک شرکت آمریکایی به علت نقض تحریم‌های ایرانجریمه یک شرکت آمریکایی به علت نقض تحریم‌های ایران

شرکت نیوتک به علت نقض تحریم‌های ایران موافقت کرد تا بیش از 189 هزار دلار به خزانه‌داری آمریکا پرداخت کند. این شرکت آمریکایی از طریق یک طرف ثالت محصولاتش را به مشتریانی در ایران، از جمله سازمان صدا و سیما فروخته بود.

یک شرکت مستقر در تگزاس که سخت‌افزار و نرم‌افزار انیمیشن سه‌بعدی توسعه می‌دهد، موافقت کرده است تا بیش از ۱۸۹ هزار دلار برای رفع اتهامات "نقض آگاهانه" تحریم‌های آمریکا علیه ایران پرداخت کند. 

به گفته دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا (OFAC)، شرکت نیوتک از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ میلادی، ۴۹ محصول خود به ارزش بیش از نیم میلیون دلار را از طریق طرف سومی در فرانسه و امارات متحده عربی به مشتریانی در ایران فروخته است. 

خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای که در وب‌سایت این وزارتخانه منتشر شده تصریح کرد، این شرکت از فروش محصولاتش به شرکت‌هایی در ایران مطلع بوده است. بر اساس این گزارش، برخی محصولات نیوتک (NewTek) توسط یک نماینده فروش ایرانی مجدداً به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران فروخته شده است. 

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایراندر لیست تحریم‌های ایالات متحده آمریکا قرار دارد.

نیوتک همچنین پشتیبانی، به روزرسانی نرم‌افزارها و آموزش استفاده‌کنندگان را بر عهده گرفته بود. بر این اساس، این شرکت سیاست‌های کنترل صادرات و تحریم‌ها را رعایت نکرده است.

به گفته دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا، "نیوتک به اشتباه معتقد بود فروش محصولات از طریق توزیع‌کنندگان شخص ثالث به نمایندگی فروش ایرانی مطابق مقررات مربوط به تحریم‌ها بوده است زیرا این شرکت مستقیماً با ایران معامله نکرده است". 

شرکت نیوتک متعهد شده است در ساختار مدیریتی و نظارتی خود تغییراتی انجام دهد تا مطمئن شود محصولاتش در اختیار کشورهای تحت تحریم ایالات متحده قرار نمی‌گیرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها