کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گران‌قیمت‌ترین هدیه‌های تاریخ چه بوده‌اند و چقدر قیمت داشته‌اند؟


کد خبر : ۸۷۰۸۸یکشنبه، ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴:۱۹۱۴۵۷ بازدید

هدیه دادن و گرفتن، از قدیمی‌ترین عادت‌های بشریِ که قدمتی به‌اندازه وجود خود انسان داره. البته هدایایی که در طول تاریخ ردوبدل شده‌ان، هرکدوم دلیل و ...
گران‌قیمت‌ترین هدیه‌های تاریخ چه بوده‌اند و چقدر قیمت داشته‌اند؟گران‌قیمت‌ترین هدیه‌های تاریخ چه بوده‌اند و چقدر قیمت داشته‌اند؟

هدیه دادن و گرفتن، از قدیمی‌ترین عادت‌های بشریِ که قدمتی به‌اندازه وجود خود انسان داره. البته هدایایی که در طول تاریخ ردوبدل شده‌ان، هرکدوم دلیل و انگیزه متفاوتی داشته‌ان. انگیزه‌ای که پشت هدایا پنهان شده، گاهی اون‌قدر قدرت می‌گیره که هدیه موردنظر، همه دارایی اهداکننده می‌شه.

در این نوشته، به بیست مورد از گران‌ترین و بزرگ‌ترین هدیه‌هایی اشاره می‌کنیم که در تاریخ اهدا شده، و البته ثبت شده‌اند؛ چه‌بسا هدیه‌هایی هم ردوبدل شده‌ان که اثری از اون‌ها در تاریخ نمونده.

 

1.جنگ استقلال آمریکا

 

ارزش هدیه: ۲۰میلیارد دلار

اهدا از طرف: کشور فرانسه

گیرنده هدیه: کشور ایالات متحده آمریکا

گرون‌ترین هدیه تاریخ بالغ بر ۲۰میلیارد دلار امروزی خرج برداشته و مهم‌تر از این مبلغ، صدها نفر رو هم به کشتن داده! داستان از این قرار بوده که آمریکا و فرانسه، قراردادی رو در سال ۱۷۷۸ امضا می‌کنن که در ازای اون، فرانسه تجهیزات و ادوات لازم برای جنگ با انگلستان رو در اختیار این کشور قرار می‌ده.

 

2.شاهکارهای کوبیستی

 

ارزش هدیه: ۱٫۱میلیارد دلار

اهدا از طرف: لنرد لودر (Leonard Lauder)، کلکسیونر و ثروتمند آمریکایی

گیرنده هدیه: موزه متروپولیتن نیویورک، از بزرگ‌ترین و مشهورترین موزه‌های جهان در آمریکا

شاهکارهای کوبیستی، یک مجموعه آثار هنری هستن که پابلو پیکاسو و چند هنرمند دیگه خلق کردن. این مجموعه آثار در اختیار لنرد لودر، کلکسیونر ثروتمند آمریکایی بود که اون هم در سال ۲۰۱۳ به موزه متروپولیتن نیویورک اهدا کرد تا به رتبه دوم گرون‌قیمت‌ترین هدیه‌های تاریخ برسه.

 

3.تاج محل

 

ارزش هدیه: ۸۲۷میلیون دلار

اهدا از طرف: شهاب‌الدین محمد شاه جهان، پنجمین امپراتور سلسله گورکانیان هند

گیرنده هدیه: ممتاز محل، همسر ایرانی‌تبار شاه جهان

معماری این ساختمون شگفت‌انگیز ترکیبی از هنر معماری ایرانی و گورکانی به حساب میاد و گویا ۲۰هزار هنرمند به رهبری احمد لاهوری و حمید لاهوری، معماران ایرانی، در ساخت اون دست داشته‌ن. این بنا+-

 بین سال‌های ۱۰۴۲ خورشیدی تا ۱۰۵۷ خورشیدی ساخته شد تا شاه جهان، به همسرش تقدیم کنه.

 

4.کوه نور

 

ارزش هدیه: ۴۸۵میلیون دلار

اهدا از طرف: دولیپ سینگ (Duleep Singh)، آخرین شاه امپراتوری سیک

گیرنده هدیه: ملکه ویکتوریا، ملکه پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند

الماس کوه نور قصه عجیبی داره؛ اما بعد از اون‌که بین کلی شاه و حاکم هندی، ایرانی، افغان، مغول و بریتانیایی دست‌به‌دست می‌شه، در نهایت توسط آخرین شاه سیک به ملکه ویکتوریا اهدا می‌شه و از ۱۵۰ سال پیش تا امروز هم جزوی از جواهرات سلطنتی بریتانیاست.

 

5.کشتی تفریحی تیان

 

ارزش هدیه: ۸۴میلیون دلار

اهدا از طرف: آنیل امبانی (Anil Ambani)، کارآفرین و سرمایه‌گذار هندی

گیرنده هدیه: تینا امبانی (Tina Ambani)، هنرپیشه هندی

کشتی تفریحی یا یات تیان (Tian) رو آنیل امبانی، سومین فرزند دیروبهائی امبانی (Dhirubhai Ambani) کارآفرین و ثروتمند مشهور هندی، در سال ۲۰۰۸ میلادی به همسرش، تینا هدیه کرد. خانواده امبانی از ثروتمندترین خانواده‌های جهان هستن که رکوردهای زیادی در این زمینه ثبت کرده‌ن!

 

6.جت نیتا

 

ارزش هدیه: ۶۰میلیون دلار

اهدا از طرف: موکش امبانی (Mukesh Ambani)، کارآفرین و سرمایه‌گذار هندی

گیرنده هدیه: نیتا امبانی (Nita Ambani)، کارآفرین و کلکسیونر هندی

قبل از اونکه آنیل، تیان رو به تینا هدیه کنه، سال ۲۰۰۷ بود که موکش امبانی، فرزند دیگه دیروبهائی امبانی بزرگ، جت گرون‌قیمتی رو به‌مناسبت تولد ۴۴سالگی همسرش، نیتا، به اون هدیه می‌کنه. اما یک سال بعد، برادر کوچک‌تر، با هدیه یات به همسرش، رکورد موکش رو پشت سر می‌ذاره.

 

7.خودروهای لوکس بی‌ام‌دابلیو۷

 

ارزش هدیه: ۳۰میلیون دلار

اهدا از طرف: شاهرخ خان، هنرپیشه هندی

گیرنده هدیه: آرجون رامپال (Arjun Rampal)، راجنیکانت (Rajinikanth) و آنوبهاو سینها (Anubhav Sinha)

اگه از طرف‌دارهای سینمای هند باشید، حتما فیلم Ra 1 رو دیده‌ید؛ فیلم پرطرف‌داری که فروش خوبی هم در سرتاسر جهان داشت. موفقیت این فیلم اون‌قدر باعث خوشحالی شاهرخ خان شد، که به کارگردان و همین‌طور دو هم‌بازی‌اش در فیلم، نفری یک ماشین بی‌ام‌دابلیو۷ به‌قیمت ۱۰میلیون دلار هدیه داد!

 

8.جت گالف‌استریم

 

ارزش هدیه: ۲۰میلیون دلار

اهدا از طرف: تام کروز (Tom Cruise)، هنرپیشه آمریکایی

گیرنده هدیه: کیتی هولمز (Katie Holmes)، هنرپیشه آمریکایی

این هدیه به زمانی برمی‌گرده که تام کروز و کیتی هولمز دل‌داده بودن. سال ۲۰۰۶ بود که کروز این جت رو به هولمز کادو داد تا چشم همه بازیگرهای هالیوود رو دربیاره! در نهایت این دو نفر سال ۲۰۱۲ از هم جدا شدن، ولی اطلاعات موثقی از سرنوشت جت در دست نیست!

 

9.مجسمه مرد در حال قدم‌زدن ۱

 

ارزش هدیه: ۱۴میلیون دلار

اهدا از طرف: رومن آبراموویچ (Roman Abramovich)، تاجر روسی

گیرنده هدیه: داشا ژوکووا (Dasha Zhukova)، کلکسیونر روسی

رومن آبراموویچ، فوق‌ثروتمندی که صاحب باشگاه فوتبال چلسی هم هست، این مجسمه ۱۸۰سانتی‌متری رو به داشا ژوکووا هدیه داد. البته هدیه‌های او به همین مجسمه ختم نشدن، بلکه او اون‌قدر آثار هنری برای داشا خرید که ارزش اون‌ها به‌روایتی به ۱۲۰میلیون دلار رسید!

 

10.الماس ۶۸ قیراطی

 

ارزش هدیه: ۶٫۶میلیون دلار

اهدا از طرف: ریچارد برتون (Richard Burton)، هنرپیشه ولزی

گیرنده هدیه: الیزابت تیلور (Elizabeth Taylor)، هنرپیشه انگلیسی

سال ۱۹۶۹ بود که ریچارد برتون، این الماس خیره‌کننده رو به‌قیمت ۱میلیون و ۵۰هزار دلار برای همسر معروفش خریداری کرد؛ که معادل ۶٫۶میلیون دلار امروزی است. اون‌ها سال ۱۹۶۴ ازدواج کردن، در ۱۹۷۴ طلاق گرفتن، سال ۱۹۷۵ دوباره ازدواج کردن، سال ۱۹۷۶ دوباره طلاق گرفتن.

گرون‌قیمت‌ترین هدیه‌ای که شما تابه‌حال دادید یا گرفتید چی بوده؟ کد دستوری شارژ اضطراری همراه اول یا کد دستوری شارژ ایرانسل و تالیا؛ شاید هم ۸ گیگ اینترنت رایگان ایرانسل یا کد بسته اینترنت همراه اول و شبیه این‌ها! اصلا کدوم‌یک از هدیه‌های این فهرست بالا رو بیشتر دوست دارید؟



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها