کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

وام خرید مسکن 500 میلیون تومانی شد


کد خبر : ۸۷۰۶۸شنبه، ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳:۳۸۲۸۸۰۸ بازدید

در حال حاضر، وام خريد مسکن تسه در مراکز استان‌ها و شهرهاي بالاتر از ۲۰۰ هزار نفر جمعيت براي زوجين...
وام خرید مسکن 500 میلیون تومانی شدوام خرید مسکن 500 میلیون تومانی شد

وام مسکن جوانان به يک‌ميليارد تومان، وام مسکن روستايي به ۱۰۰ميليون تومان و وام ساخت مسکن به ۴۵۰ميليون تومان افزايش يافت. حال نوبت افزايش وام خريد مسکن است. هيات‌مديره بانک مسکن به شوراي پول و اعتبار پيشنهاد داد تا وام خريد مسکن از محل اوراق تسه به ۵۰۰ميليون تومان افزايش يابد. اين رقم در حال حاضر ۲۴۰ميليون تومان است که ۴۰ميليون تومان از آن تسهيلات جعاله است.
 
حال بايد ديد، وام خريد مسکن که به تاييد اوليه اعضاي اين شورا رسيده، طبق انتظارات در جلسه رسمي‌ شوراي پول و اعتبار در هفته جاري نيز به تصويب خواهد رسيد يا خير. در طرح پيشنهادي وام خريد ۵۰۰ميليون توماني مسکن، رقم جعاله مسکن ۱۰۰ميليون تومان در نظر گرفته شده است. اين رقم براي وام خريد مسکن از محل اوراق تسه در تهران است که به تبع آن در شهرستان‌ها نيز به دو برابر نرخ فعلي افزايش مي‌يابد.

در حال حاضر، وام خريد مسکن تسه در مراکز استان‌ها و شهرهاي بالاتر از ۲۰۰ هزار نفر جمعيت براي زوجين ۱۶۰ميليون تومان و در ساير شهرها ۱۲۰‌ميليون تومان است. اقساط وام ۱۰۰ميليون توماني براي تهران بيش از يک‌ميليون و۶۰۰ هزار تومان است که با افزايش وام به حدود دو برابر، اقساط آن نيز دو برابر مي‌شود. به اين ترتيب در هر ۲۰۰‌ميليون تومان وام براي هر فرد مجرد، ۳ميليون و۲۰۰ هزار تومان قسط ماهانه خواهد بود که در ۴۰۰‌ميليون تومان وام زوجين، به ۶ميليون و ۴۰۰ هزار تومان افزايش مي‌يابد. ساير شرايط دريافت وام همچنان مانند روال فعلي خواهد بود.

متوسط قيمت هر برگ اوراق تسه در معاملات روز پاياني هفته گذشته ۵۸هزار تومان بود که براي هر برگ ۵۰۰هزار توماني وام مسکن بايد هزينه شود. به اين ترتيب براي ۱۰۰‌ميليون تومان وام خريد مسکن بايد ۲۰۰برگ ۵۰۰ هزار توماني خريداري شود که هزينه‌اي به ميزان ۱۱ميليون و۶۰۰هزار تومان مورد نياز است و براي ۲۰۰‌ميليون تومان وام ۲۳‌ميليون و۲۰۰هزار تومان مي‌شود.

 سقف وام در تهران،‌يک ميليارد تومان است


مديرعامل بانک مسکن، چهارشنبه هفته گذشته از افزايش وام خريد مسکن حساب جوانان به يک‌ميليارد تومان خبر داد و گفت: در دوره ۱۵ساله متقاضي مي‌تواند از يک‌ميليارد تومان وام خريد مسکن استفاده کند.
محمود شايان اظهار کرد: با توجه به شرايط تورمي ‌و افزايش قيمت مسکن در سال گذشته، بانک مسکن پيشنهاد افزايش سقف وام مسکن جوانان را به بانک مرکزي ارائه داد. به اين ترتيب، اين وام در تهران، سال گذشته به ۴۰۰‌ميليون تومان افزايش يافت. با توجه به افزايش قيمت‌ها، مجددا پيشنهاد افزايش سقف وام به يک‌ميليارد تومان را براي مسکن پس‌انداز جوانان داديم که مورد موافقت شوراي پول و اعتبار قرار گرفت.

وي با اعلام اينکه در حال حاضر متقاضيان مي‌توانند در شعب بانک مسکن براي وام جديد افتتاح حساب کنند، تصريح کرد: سقف وام، در تهران ‌يک‌ميليارد تومان،‌ در شهرهاي بزرگ ۸۵۰ تومان و در ساير شهرها ۷۰۰‌ميليون تومان است.
شايان با بيان اينکه حداقل واريز ماهانه براي اين وام ۲۰۰هزار تومان است،‌ تاکيد کرد: متقاضيان مي‌توانند پس از پنج سال واريز ماهانه با اعمال ضرايب وام، حساب مسکن جوانان را دريافت کنند که در تهران اين مبلغ ۴۰۰‌ميليون تومان است.
 بر اساس آنچه بانک مسکن اعلام کرده، در يک دوره ۱۵ساله متقاضي مي‌تواند از يک‌ميليارد تومان وام خريد مسکن استفاده کند. اين رقم براي کلان‌شهر تهران است. سقف وام در سال پنجم براي شهر تهران ۴۰۰‌ميليون تومان است که در مقايسه با رقم قبلي اين وام ۱۹درصد افزايش يافته است.
دنياي اقتصاد نوشت: در شهرهاي بزرگ سقف وام مذکور در سال‌هاي پنجم و پانزدهم به ترتيب ۳۵۰ و ۸۵۰‌ميليون تومان است. در ساير شهرها نيز اين رقم براي سال‌هاي پنجم و پانزدهم به ترتيب ۳۰۰ و ۷۰۰‌ميليون تومان است.
مديرعامل بانک مسکن اواخر ماه گذشته از پيگيري افزايش وام خريد مسکن و برنامه جديد اين بانک براي فروش متري زمين با استفاده از اوراق موازي سلف خبر داده و به خبرگزاري تسنيم گفته بود: سال گذشته وام خريد افزايش يافت و بر اساس شرايط خاص به ۴۰۰‌ميليون تومان رسيد. با توجه به تورمي‌ که در کشور داريم، در حال پيگيري افزايش سقف وام خريد مسکن هستيم.

 مجوز شوراي فقهي بانک مرکزي براي فروش متري مسکن اخذ شده است
شايان تصريح کرد: در حال پيگيري از مجاري قانوني هستيم تا بتوانيم وام را افزايش دهيم، به‌طوري‌که با تورم همخواني داشته باشد. در کنار اين برنامه، طرح ديگري با نام فروش متري آپارتمان توسط بانک مسکن تدوين شده است.

مديرعامل بانک مسکن گفت: بر اساس برنامه‌ريزي صورت‌گرفته شرکت‌هاي زيرمجموعه بانک مسکن از طريق بورس با اوراق موازي سلف فروش متري مسکن را اجرايي مي‌کنند.
شايان با يادآوري اينکه مجوز شوراي فقهي بانک مرکزي براي فروش متري مسکن اخذ شده است، اضافه کرد: در حال مذاکره با بورس هستيم، با اين کار کمک خوبي در کنار صندوق پس‌انداز جوانان قرار مي‌گيرد و خانواده‌ها مي‌توانند به صورت متري اقدام به خريد مسکن کنند.
وي در پاسخ به اين پرسش که آيا در قبال خريد متري مسکن پروژه‌اي وجود دارد،‌ گفت: به شرکت‌هاي زيرمجموعه بانک تکليف شده که پروژه‌هاي بيشتري را در اين زمينه تعريف کنند، ضمن اينکه مردم مي‌توانند در بازار سرمايه خريد‌هاي خود را به فروش برسانند و در بازار آزاد اقدام به خريد خانه کنند.

وي تاکيد کرد: وقتي اقتصاد مسکن راه‌اندازي شود، اين برنامه‌ها زنجيروار به صورت مکمل همديگر در راستاي خانه‌دار کردن مردم عمل خواهند کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها