کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

علت افت شاخص بورس در روزهای اخیر چیست؟


کد خبر : ۸۶۹۳۸سه شنبه، ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵:۳۴۵۶۰۲ بازدید

يک کارشناس بازار سرمايه درباره دلايل افت شاخص بورس، به روند معاملات در اين بازار اشاره و پيش‌بيني کرد: از نظر...
علت افت شاخص بورس در روزهای اخیر چیست؟علت افت شاخص بورس در روزهای اخیر چیست؟

يک کارشناس بازار سرمايه درباره دلايل افت شاخص بورس، به روند معاملات در اين بازار اشاره و پيش‌بيني کرد: از نظر تحليل‌ تکنيکالي، نياز کنوني بازار سهام اين است که شاخص بورس براي مدتي موقت در محدوده‌هاي فعلي باقي بماند.


«عرفان هودي» امروز (سه‌شنبه) به نوسان اين روزهاي معاملات بازار سهام و ترس سهامداران از افت شاخص بورس اشاره و گفت: روندي معقول در وضعيت فعلي معاملات بازار سهام حاکم است، طبيعت معاملات بورس بدين صورت است که شاخص بورس بتواند کف محکمي را از خود بسازد تا از اين طريق شاهد فراهم شدن زمينه‌هاي لازم براي حمايت دوباره از روند صعودي بازار باشيم.


وي با بيان اينکه بهترين محدوده براي کف سازي شاخص کل بورس، کانال يک ميليون و ۵۳۰ هزار واحد تا يک ميليون و ۶۰۰ هزار واحد است، اظهار داشت: در حال حاضر نيز بازار به دنبال چنين اتفاقي است و در اين محدود نوسان مي‌کند.


هودي روند نزولي شاخص کل بورس در برخي از روزهاي معاملاتي بازار را يادآور شد و افزود: از نظر تحليل هاي تکنيکالي، نياز کنوني معاملات بازار سهام اين است که شاخص کل به لحاظ زماني براي مدتي موقت در محدوده‌هاي فعلي باقي بماند.


اين کارشناس بازار سرمايه خاطرنشان کرد: فعالان حاضر در بازار در وضعيت فعلي بازار و به منظور جلوگيري از ضرر و زيان‌هاي احتمالي مي‌توانند به صورت تک سهم، معاملاتي را در اين بازار انجام دهند تا در نهايت از اين برهه عبور کنيم و بعد از آن با انتخاب سهام درست، سرمايه هاي خود را وارد بازار سهام کنند.


وي تاکيد کرد: تا چند روز آينده نمي‌توان پيش‌بيني دقيقي را از وضعيت بازار ارائه داد، بلکه اکنون معاملات بازار به منظور کف سازي مهم روندي خنثي را در پيش گرفته است.
هودي با بيان اينکه سهامداران در وضعيت فعلي بازار نبايد نگراني چنداني را از نوسان‌هاي ايجاد شده در بازار داشته باشند، افزود: افت و خيزهاي موجود در بازار بعد از حدود سه ماه روند صعودي و نزديک شدن شاخص کل بورس به کانال يک ميليون و ۶۰۰ هزار واحد طبيعي است که با عبور از اين کانال مي توان شاهد روزهاي بهتر در معاملات بازار سهام باشيم.


هودي به تاثير مهم تصميمات دولت و تيم اقتصادي در زمينه نرخ ارز تاکيد کرد و گفت: تصميمات اتخاذ شده در خصوص نتيجه مذاکرات وين و بازگشت آمريکا به برجام از جمله مسايلي هستند که مي‌توان تاثير مستقيم آن را در معاملات بازار مشاهده کرد.


اين کارشناس بازار سرمايه با بيان اينکه اين مسايل هر يک به تنهايي تاثير خود را در معاملات بازار خواهند گذاشت، اظهار داشت: بايد منتظر ماند و شاهد شفاف سازي هاي صورت گرفته نسبت به اتخاذ تصميمات اثرگذار در بازار بود و در انتها نسبت به آينده اين بازار پيش بيني دقيقي را ارائه کرد.


به گزارش ایرنا، بيشتر کارشناسان حاضر در بازار معتقدند که بازار سهام تا پايان سال جاري تحت تاثير تورم موجود در اقتصاد کشور، روند مثبتي را تجربه کرده و صعودي باشد.
شاخص کل در بازار بورس امروز (سه‌شنبه، ۱۶ شهريورماه) ۱۵ هزار و ۳۹۷ واحد کاهش داشت و در نهايت در کانال يک ميليون و ۵۲۳ هزار واحدي قرار گرفت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها