کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش 32 درصدی فروش خودرو در فرانسه


کد خبر : ۸۵۶۶۰دوشنبه، ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱:۱۸۷۴۲ بازدید

بازار خودروهای فرانسه در ماه ژوئیه با افت 32.82 درصدی فروش نسبت به دوران پیش از همه‌گیری کرونا در ژوئیه 2019 با چالش عبور از مرز فروش ...
کاهش 32 درصدی فروش خودرو در فرانسهکاهش 32 درصدی فروش خودرو در فرانسه

بازار خودروهای فرانسه در ماه ژوئیه با افت 32.82 درصدی فروش نسبت به دوران پیش از همه‌گیری کرونا در ژوئیه 2019 با چالش عبور از مرز فروش ۲ میلیون خودرو در سال ۲۰۲۱ مواجه شد.

نمایندگی تولیدکنندگان فرانسوی(PFA) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با وجود بازگشایی نمایندگی‌های خودروسازان، فروش خودروی صفر کیلومتر در در مقایسه با ژوئیه سال ۲۰۲۰، ۱۱۵ هزار و ۷۱۳ دستگاه معادل ۳۵.۳۵ درصد کاهش یافته است.

فرانسوا رودیه، نماینده تولیدکنندگان فرانسوی به خبرگزاری فرانسه گفته که فرانسوی‌ها هنوز ترجیح می‌دهند که یا پس‌اندازهای خود را خرج نکنند و یا آن را در بازار مسکن هزینه کنند؛ به همین دلیل رونق به بازار خودرو بازنگشته است. آقای رودیه همچنین خاطرنشان کرده که به دلیل کمبود قطعات، تولید خودرو کاهش یافته و همین امر موجب کاهش موجودی خودروهای صفر کیلومتر در بازار فرانسه شده است.

بر پایه گزارش نمایندگی تولیدکنندگان فرانسوی، در هفت ماهه نخست سال ۲۰۲۱ میزان سفارش خودروهای صفر کیلومتر در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۲۲.۴۲ درصد کاهش یافته است. بر همین اساس، پیش‌بینی شده که شمار فروش خودرو‌های صفر کیلومتر در فرانسه به کمتر از ۱.۸ میلیون دستگاه برسد.

آقای رودیه تصریح کرده که با ادامه روند فعلی، برای دومین سال متوالی فروش خودروسازان فرانسوی کمتر از ۲ میلیون دستگاه خواهد بود.

سفارش خودروهای نو در فرانسه در سال ۲۰۲۰ به ۱.۶۵ میلیون دستگاه رسید که در مقایسه با سال ۲۰۱۹ که ۲.۲ میلیون دستگاه خودروی صفر کیلومتر فروش رفته بود، ۲۵.۵ درصد کاهش یافته بود.

در ماه ژوئیه، آلفا رومئو با ۷۰.۴۵ درصد و سیتروئن با ۴۸.۲۴ درصد بیشترین کاهش فروش خودروی نو را تجربه کردند. در میان خودروسازان خارجی فعال در فرانسه نیز گروه فولکس واگن با ۲۷.۴۷ درصد، بی‌ام‌و با ۱۷.۷۲ درصد و تویوتا با ۱۲.۹۴ درصد شاهد بالاترین افت فروش بودند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها