کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت انواع گوشت در بازار تهران + جدول


کد خبر : ۸۵۵۲یکشنبه، ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵:۵۳۸۰۶۷ بازدید

بر اساس گزارشات میدانی ، قیمت‌ها از بازار مواد پروتئینی حاکی از ثبات نسبی گوشت قرمز و ماهی و نوسان گوشت مرغ است.

مغز ران گوسفندی به عنوان گران‌ترین نوع گوشت قرمز کیلویی 30 هزار تومان و گوشت مرغ نیز به عنوان ارزان‌ترین و البته پر مصرف‌ترین ماده پروتئینی کیلویی 5900 تومان در بازار مصرف عرضه می‌شود.

بر اساس گزارشات میدانی ، قیمت‌ها از بازار مواد پروتئینی حاکی از ثبات نسبی گوشت قرمز و ماهی و نوسان گوشت مرغ است.

هر کیلوگرم گوشت گوساله در بازار مصرف به طور متوسط 28 تا 30 هزار تومان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. البته در برخی مغازه‌ها قیمت این محصول کمتر از کیلویی 28 هزار تومان است که به گفته فروشندگان، به دلیل اینکه کیفیت آن پایین‌تر است و عمدتا کشتار روز نیستند، ارزان‌تر در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.

هر کیلوگرم گوشت گوسفند نیز در بازار مصرف به طور میانگین 25 هزار تومان عرضه می‌شود.

با توجه به حذف تعرفه صادرات دام زنده سبک و سنگین طی ماه‌های اخیر این نگرانی وجود داشت که شاید قیمت‌ها در بازار داخلی با نوسان و افزایش همراه شوند که به دلیل عرضه مازاد بر مصرف داخلی دام زنده، این اتفاق نیفتاد و قیمت‌ها در بازار گوشت قرمز تفاوت چندانی نداشتند.

اما گوشت مرغ در یک ماه اخیر با فراز و نشیب‌های زیادی ‌همراه شد و نوسان قیمت این ماده پروتئینی در سال جاری بی‌سابقه بود که با تعیین قیمت مصوب از سوی ستاد تنظیم بازار و افزایش جمع‌آوری گوشت مرغ مازاد مصرف از سوی شرکت پشتیبانی امور دام قیمت این محصول متعادل شد و اکنون به طور متوسط کیلویی 5900 تومان عرضه می‌شود.

ماهی که البته مصرف کمتری نسبت به گوشت قرمز و مرغ دارد با آغاز فصل سرد اندکی بازارش گرم شده و قیمت انواع ماهی نسبت به سال گذشته اندکی افزایش یافته است.

هر کیلوگرم ماهی قزل آلا به طور متوسط 15 هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین هر کیلوگرم ماهی شیر نیز 25 هزار تومان است. البته قیمت ماهی‌های پاک شده و بسته‌بندی شده که در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود، بالاتر و حتی تا کیلویی بیش از 30 هزار تومان نیز است.

تخم‌مرغ نیز به عنوان یکی دیگر از مواد پروتئینی شانه‌ای 8500 تومان و دانه‌ای 320 تا 350 تومان در بازار مصرف فروخته می‌شود.


میانگین قیمت محصولات پروتئینی در سطح شهر در قالب جدول بدین شرح است:



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها