کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نرخ تورم در تیرماه به بیش از 44 درصد رسید


کد خبر : ۸۵۳۱۹شنبه، ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳:۵۸۱۵۳۴ بازدید

به گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه تیرماه 1400 برای خانوارها به 44.2 درصد رسید که نسبت به ماه قبل 1.2 واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.
نرخ تورم در تیرماه به بیش از 44 درصد رسیدنرخ تورم در تیرماه به بیش از 44 درصد رسید

به گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه تیرماه 1400 برای خانوارها به 44.2 درصد رسید که نسبت به ماه قبل 1.2 واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

نرخ تورم نقطه‌ای در تیرماه ۱۴۰۰ به عدد ۴٣.۶ درصد رسیده است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ۴٣.۶ درصد بیشتر از تیر ١٣٩٩ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه پرداخت کرده‌اند.

نرخ تورم نقطه‌ای، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل است. این نرخ  در تیر ماه ۱۴۰۰ در مقایسه با ماه قبل ۴.٠ واحد درصد کاهش یافته است. نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» با کاهش ۴۰.۵ واحد درصدی به ۵۶.٩ درصد و گروه «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» با کاهش ٣.٤ واحد درصدی به ٣٧.۴ درصد رسید.

نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای شهری ٣.۶ درصد است که نسبت به ماه قبل ١.١ واحد درصد افزایش داشته است. این نرخ برای خانوارهای روستایی ٣.٢ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ٠.۶ واحد درصد افزایش داشته است.

نرخ تورم سالانه تیرماه ١۴٠٠ برای خانوارهای کشور به ۴۴.٢ درصد رسید که نسبت به ماه قبل ١.٢ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب ۴٣.٧ درصد و ۴٧.٣ درصد است که برای خانوارهای شهری ١.٢ واحد درصد افزایش و برای خانوارهای روستایی ١.٧ واحد درصد افزایش داشته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها