کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بورس از وضعیت بحرای خارج شده است؟


کد خبر : ۸۵۲۹۳پنجشنبه، ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴:۵۹۳۸۳۰ بازدید

بازار سهام اکنون در معاملات خود بر مدار درستی در حال حرکت است، مشکل کنونی بسیاری از سرمایه گذاران...
بورس از وضعیت بحرای خارج شده است؟بورس از وضعیت بحرای خارج شده است؟

یک کارشناس بازار سرمایه به خروج معاملات بازار سهام از مرحله تدافعی و بحرانی اشاره کرد و گفت: بورس اکنون بر مدار درستی در حال حرکت است و روند آن به هیچ عنوان غیرطبیعی نیست.

«نوید خاندوزی» امروز (پنجشنبه) به روند فعلی معاملات بورس اشاره کرد و اظهار داشت: بازار سهام اکنون در معاملات خود بر مدار درستی در حال حرکت است، مشکل کنونی بسیاری از سرمایه گذاران حاضر در بورس، مقایسه معاملات این بازار در روزهای کنونی با روند سال گذشته است.
وی، تغییر در ذهنیت‌ها را لازمه ایجاد تعادل در معاملات بازار سرمایه دانست و گفت: سهامداران بهتر است این موضوع را برای همیشه در سرمایه‌گذاری‌های خود مورد توجه قرار دهند که امکان دارد دیگر هیچ وقت روند معاملات سال ٩٩ بازار سهام تکرار نشود.

خاندوزی اظهار داشت: سهامدارانی که این موضوع را سرلوحه سرمایه‌گذاری خود در بازار قرار دهند، متوجه این موضوع خواهند بود که بورس اکنون بر مدار درستی در حال حرکت است و روند آن به هیچ عنوان غیرطبیعی نیست.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است که در چند روز اخیر سهام منفی بازار از خریداران بسیار خوبی برخوردار بودند، همچنین در کنار آن وضعیت شرکت‌ها از نظر بنیادی در موقعیت معقولی قرار گرفته است که این موضوع می تواند زمینه تداوم رونق بورس را فراهم کند.
وی، نوسان موقتی بازار را طبیعی اعلام کرد و گفت: سهامداران نباید به دلیل ترس از ایجاد هیجان در معاملات بورس به سمت عرضه سهام خود در بازار پیش بروند زیرا اکنون بازار در معاملات خود در حال بازگشت به روال استاندارد چند سال گذشته است؛ بنابراین با توجه به ارزیابی‌های انجام شده روند فعلی بازار به هیچ عنوان از نگرانی خاصی برخوردار نیست.

خاندوزی با اشاره به اینکه انتظارات از دولت در حوزه بازار سرمایه بسیار بالا است، گفت: اگر دولت جدید، به دنبال ایجاد دید مثبتی نسبت به بازار سرمایه در میان فعالان حاضر در بازار است باید به سمت اقتصاد شفاف، روشن، غیردستوری و پویا حرکت کند تا در نهایت بازار سرمایه از این طریق به بازدهی معقولی دست پیدا کند.


این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه بازار سرمایه از مرحله تدافعی و بحران خارج شده است، افزود: به نظر می‌رسد در صورت تداوم روند فعلی معاملات بورس و عدم تصمیمات هیجانی از سوی مسوولان، روند صعودی این بازار با سرعت معقول ادامه پیدا کند و مسیر کنونی را در پیش بگیرد.
وی، معاملات بورس را با دیگر بازارها را مورد مقایسه قرار داد و گفت: به‌طور حتم بازار سرمایه تا پایان سال از بالاترین بازدهی نسبت به سایر بازارها برخوردار خواهد بود و روند سال‌های گذشته هم نشان دهنده این بوده است که بازار سرمایه می‌تواند بازدهی بیشتری را نسبت به دیگر بازارها در اختیار سهامداران قرار دهد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته‌ای که گذشت (دوشنبه، ۲۸ تیر ‌ماه) در کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد رشد کرد و با ۶ هزار واحد افزایش، به عدد یک‌میلیون و ۳۱۱ هزار واحد رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها