کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حمله سایبری با یک باج‌افزار به شرکت نفت آرامکو عربستان


کد خبر : ۸۵۲۸۶پنجشنبه، ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹:۱۳۱۸۱۶ بازدید

یک ترابایت از اطلاعات شرکت نفت عربستان سعودی آرامکو به سرقت رفته است. هکرها خواستار دریافت 50 میلیون دلار شده‌اند. عربستان گفته است که ...
حمله سایبری با یک باج‌افزار به شرکت نفت آرامکو عربستانحمله سایبری با یک باج‌افزار به شرکت نفت آرامکو عربستان

یک ترابایت از اطلاعات شرکت نفت عربستان سعودی آرامکو به سرقت رفته است. هکرها خواستار دریافت 50 میلیون دلار شده‌اند. عربستان گفته است که اطلاعات از طریق یک شرکت پیمانکار زیرمجموعه آرامکو به سرقت رفته است.

درخواست ۵۰ میلیون دلار باج برای پاک کردن اطلاعات به سرقت رفته؛ گروهی ناشناس موفق شده‌اند با ارسال یک باج‌افزار به اطلاعات شرکت آرامکو دسترسی یابند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز چهارشنبه ۲۱ ژوئیه (۳۰ تیر) با انتشار گزارشی از دبی، از حمله سایبری به شرکت آرامکو خبر داده است.

مسئولان عربستان اعلام کرده‌اند که اطلاعات از طریق یکی از شرکت‌های زیرمجموعه آرامکو به بیرون درز کرده است. این در حالی است که شرکت آرامکو نام این پیمانکار را فاش نکرده است.

یکی از مسئولان شرکت آرامکو به خبرنگار آسوشیتدپرس گفته است که آن‌ها ضمن تایید به سرقت رفتن بخشی از اطلاعات خود تاکید دارند که این اطلاعات مسروقه هیچ تاثیری بر عملکرد این شرکت نداشته و این شرکت همچنان از امنیت سایبری بسیار بالایی برخوردار است.

این در حالی است که آسوشیتدپرس در گزارش خود به اطلاعات به‌دست‌آورده در "دارک نت" اشاره کرده که بر اساس آن یک ترابایت (هزار گیگابایت) از اطلاعات آرامکو به سرقت رفته است.

این نخستین باری نیست که شرکت آرامکو هدف یک حمله سایبری قرار می‌گیرد. در سال ۲۰۱۲ نیز ویروسی به نام شامون رایانه‌های این شرکت را فلج کرده بود. در آن هنگام، آرامکو ناگزیر به خاموش کردن شبکه خود شده و بیش از ۳۰ هزار دستگاه کامپیوتر خود را نابود کرده بود.

آمریکا جمهوری اسلامی ایران را مسئول حمله هکری سال ۲۰۱۲ دانسته بود. عربستان سعودی در سال ۲۰۱۷ نیز یک بار دیگر هدف یک حمله سایبری جدی واقع شده بود.

ارزش شرکت نفتی آرامکو در حدود ۱۸۰۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و یکی از غول‌های مالی جهان به شمار می‌آید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها