کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

معادل 55 درصد قیمت مسکن‌ ملی، وام داده می‌شود


کد خبر : ۸۴۹۴۰دوشنبه، ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶:۲۳۲۵۱۸ بازدید

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با هدف تسهیل دستیابی جامعه هدف به مسکن، 55 درصد قیمت مسکن ملی وام داده ...

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با هدف تسهیل دستیابی جامعه هدف به مسکن، 55 درصد قیمت مسکن ملی وام داده می‌شود، گفت: مسکن مهر را تکمیل کردیم و به دولت سیزدهم انتقال داده نمی‌شود.

«محمد اسلامی» روز دوشنبه در جریان بهره‌برداری از طرح های ملی وزارت راه و شهرسازی که شامل افتتاح بیش از ۵۱ هزار واحد مسکن ملی و مهر است، افزود: دولت برای حمایت از قشر ضعیف‌تر اقدامات حمایتی داشت تا سازوکار جریان تولید مسکن و خانه دار شدن دهک های پایین به یک فرآیند منسجم تبدیل شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: برای اینکه مردم بتوانند به ما اعتماد کنند و در موعد مقرر صاحبخانه شوند سه کار مهم انجام شد که نخستین آن اصلاح در ضوابط آیین نامه در شورای عالی شهرسازی و فراهم کردن سیاست تسهیل گری است.

وی ادامه داد: دومین مشکل این‌ بود که زمین های حریم شهرها به وزارت راه و شهرسازی داده نشده بود که این اراضی پس گرفته شد.

وزیر راه و شهرسازی شناسایی جامعه واقعی متقاضیان مسکن را سومین کار مهم دولت دانست و گفت: با ثبت‌نام گسترده توانستیم جامعه هدف را شناسایی کنیم  که به طور کلی منجر به ثبت نام ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در پنج مرحله ثبت نام مسکن ملی شد.

اسلامی ادامه داد: از این رقم ۵۳۰ هزار واجد دریافت مسکن شناسایی شد که ۲۰۰ هزار نفر نزد بانک واریزی داشتند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای افزایش قدرت خرید متقاضی با دریافت مجوز از شورای پول و اعتبار، نسبت وام به قیمت تمام شده مسکن ملی افزایش پیدا کرد.

وی گفت: تا سال گذشته ۲۰ درصد قیمت مسکن ملی وام داده می شد اما با مصوبه شورای پول و اعتبار اکنون ۵۵ درصد قیمت مسکن ملی وام داده می شود تا دستیابی جامعه هدف به مسکن راحت‌تر انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه متعهد شدیم مسکن مهر باقی‌مانده را تحویل دهیم، گفت: امروز ۵۱ هزار واحد مسکونی افتتاح شد که ۲۲ هزار واحد آن مسکن مهر بود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، دولت تدبیر و امید هم اشکالات واحدهای تحویل داده شده در دولت قبل را اصلاح کرد هم محوطه سازی و خدمات روبنایی واحدهای تحویل داده شده را تکمیل کرد و هم با تکمیل واحدهای مسکن مهر و تحویل آن به مردم، مسکن مهر به دولت سیزدهم انتقال پیدا نخواهد کرد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر، ۷۰۰ هزار واحد در دولت دهم و یک میلیون و ۳۶۰ هزار واحد در دولت تدبیر و امید تمام شده است.

وزیر راه با بیان اینکه ۳۷۰ هزار واحد تحت عنوان بافت فرسوده، نوسازی شده است، گفت: در هشت سال گذشته نوسازی بافت فرسوده در تهران ۴۰ درصد و در کل کشور ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و ۹۰۰ پروژه در محلات هدف آغاز شده که ۵۰۰ پروژه بهسازی شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها