کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دلار امروز نزولی شد


کد خبر : ۸۴۲۹دوشنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴:۲۵۵۱۴۴ بازدید

درحالی که نرخ ارز طی روزهای اخیر بنابر عوامل روانی در بازار آزاد مدار صعودی را طی می کرد، امروز وارد سیر نزولی شده است.برخی فعالان بازار علت سیر نزولی دلار را تزریق ارز به بازار می دانند.

از مهمترین اتفاقات اقتصادی ایران طی روزهای اخیر را می توان نوسان در بازار ارز و سیر صعودی نرخ دلار برشمرد چراکه دلار از آخرین روز هفته گذشته وارد مدار صعودی شده و از 3270 تومان (متوسط نرخ دلار طی روزهای ابتدایی هفته قبل) به 3500 تومان (در ساعات نخست آغاز به کار بازار آزاد طی روز قبل) رسید.

افزایش یکباره نرخ دلار یک بار دیگر نگاه افکار عمومی را به سمت خیابان فردوسی برد البته طبق نظر تحلیل گران بازار ارز نوسانات روزهای اخیر این بازار بخاطر عوامل روانی بوده و متاثر از تصمیمات اقتصادی نیست.

برخی فعالان بازار عامل اصلی این نوسانات را مذاکرات هسته ای می دانند و می گویند، برنامه دولت برای افزایش نرخ دلار در بودجه و همچنین قیمت جهانی نفت نیز در این تغییرات قیمتی بی تاثیر نبوده است.
البته مدار بازار ارز به ویژه دلار در حالی این روزها صعودی شده بود که رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد روز بعد از مذاکرات هسته ای پیش بینی کرده بودند که فضای بازار متاثر از عوامل روانی نخواهد شد و جو کاملاً آرام است. البته سیف پیش بینی کرده بود که نرخ دلار ارزان هم شود.ولی پیش بینی مردان اقتصادی کابینه روحانی اینبار درست نبود و خیابان فردوسی بار دیگر شوک زده شد. بعد از آنکه نرخ دلار وارد کانال 3500 تومان شد سیف و طیب نیا سکوت را شکستند و به مردم اطمینان دادند که این نوسانات صرفاً جنبه روانی دارد و در روزهای آتی آرامش به بازار بر می گردد.

ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به نوسانات اخیر بازار ارز گفت: هیچ دلیلی برای نوسان در بازار دلار و ارز وجود ندارد و آرامشی که پیشتر در بازار ارز حاکم بود، مجدداً بازمی‌گردد.
وی با تأکید بر اینکه شرایط اقتصاد ایران باثبات است، افزود: نوسان‌ها گاهی پیش می‌آید ولی اقتصاد ایران از عوامل بنیادین برخوردار است و به‌زودی شاهد بازگشت آرامش به بازار ارز خواهیم بود.

همچنین علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر این که شرایط بنیانی بازار ارز تغییر نکرده نوسانات اخیر نرخ ارز را ناشی از عوامل روانی دانست و هشدار داد کسانی که در این دوره خرید کنند قطعا با زیان مواجه و پشیمان خواهند شد.وی افزود: مردم بدانند در شرایطی که عوامل واقعی تغییر نکرده نباید رفتارهای هیجانی داشته باشند.کسانی که در این شرایط متأثر از عوامل روانی، رفتار کنند با زیان مواجه خواهند شد مانند شرایطی که در گذشته شاهد آن بوده ایم.

طیب نیا اظهار داشت: تغییرات چند روز اخیر عمدتاً ناشی از برخی هیجانات و عوامل روانی است که در بازار رخ می دهد و متأثر از برخی خبرهای منتشر شده در بازار است. مردم مطمئن باشند در شرایط بنیانی و واقعی اقتصاد کشور هیچ تغییر خاصی حاصل نشده و این تغییرات گذراست.فعالان بازار می گویند هم اکنون عرضه و تقاضا در بازار به تعادل رسیده است و همین عامل اصلی کاهش قیمت ارز می باشد. گفتنی است برخی از صراف ها می گویند بانک مرکزی امروز مقداری ارز وارد بازار کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها