کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مرسدس بنز ساخت پورشه


کد خبر : ۸۳۵۴۳سه شنبه، ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱:۵۹۴۷۴۹ بازدید

پورشه با انتشار ویدیویی سی سالگی یکی از پروژه‌های جالب تاریخ خودرو را یادآوری کرد. در اواخر دهه هشتاد میلادی، بنز برای رقابت ...
مرسدس بنز ساخت پورشهمرسدس بنز ساخت پورشه

پورشه با انتشار ویدیویی سی سالگی یکی از پروژه‌های جالب تاریخ خودرو را یادآوری کرد. در اواخر دهه هشتاد میلادی، بنز برای رقابت با ب‌ام‌و به فکر ساخت یک سدان اسپرت افتاد.

ایده بنز این بود که مدل موفق W124 خود را به موتوری هشت سیلندر مجهز کند که پیش‌تر در مسابقات استقامت لومان برنده شده بود. نتیجه این پروژه، بنز 500 E بود که با ظاهر محبوب و موتور ۳۲۲ اسب بخاری‌اش می‌توانست رقیبی جدی برای ب‌ام‌و باشد.

بنز مجبور بود برای جا دادن موتور بزرگ هشت سیلندر در اتاق W124 خط تولید خود را تغییر دهد و این کار هزینه زیادی برای کارخانه داشت. برای همین بنز کار مهندسی و ساخت ماشین را به پورشه سپرد.

پورشه در آن زمان به خاطر کاهش فروش محصولاتش از نظر مالی در مضیقه بود و این همکاری به شرکت کمک می‌کرد تا از بحران عبور کند. به جز طراحی بدنه،‌ بقیه تغییرات در ماشین توسط پورشه انجام شد. ماشین‌ در سال ۱۹۹۰ در نمایشگاه پاریس رونمایی شد و تولیدش از همان سال آغاز شد.

ماشین‌ها قرار بود در کارخانه پورشه ساخته شود، اما روند تولید طولانی بود. ابتدا قطعات بدنه به پورشه داده می‌شد تا ماشین سرهم شود. سپس بدنه برای رنگ به بنز پس فرستاده می‌شد و دوباره برای تولید نهایی به پورشه برمی‌گشت. این روند برای ساخت هر ماشین ۱۸ روز طول می‌کشید.

پورشه ابتدا روزانه ده بنز تولید می‌کرد، اما به دلیل تقاضای زیاد تولید به بیست دستگاه در روز افزایش یافت. در نهایت پورشه ۱۰ هزار و ۴۷۰ دستگاه از این سدان اسپرت تولید کرد که یکی از مدل‌های کلکسیونی بنز است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها