کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فهرست معاف شدگان از مالیات بر عایدی سرمایه


کد خبر : ۸۳۴۰۸چهارشنبه، ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳:۳۵۱۰۴۴۹ بازدید

در شرایطی که این روزها بحث درباره طرح مالیات بر عایدی سرمایه اوج گرفته است، فهرست بلند معافیت های این طرح نشان می دهد که فقط ...

در شرایطی که این روزها بحث درباره طرح مالیات بر عایدی سرمایه اوج گرفته است، فهرست بلند معافیت های این طرح نشان می دهد که فقط 5 درصد جامعه مشمول این قانون خواهند شد.

در حالی که بسیاری از کارشناسان، مالیات بر عایدی سرمایه را عامل کوتاهی دست سفته بازان از بازار مسکن می دانند، با این حال، مخالفت هایی در روزهای اخیر با این طرح در رسانه ها مطرح شده است که به نظر می رسد عمدتاً ناشی از برداشت های اشتباه بوده است. از سوی دیگر باید توجه داشت که این طرح هم اینک در کمیسیون های مجلس در دست بررسی است.به گزارش خراسان، نمایندگان مجلس یازدهم در ۵ خرداد امسال کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه از پنج بازار املاک، خودرو، سکه، ارز و سهام با تأکید بر بازار مسکن را به تصویب رساندند.

مصوبه ای که در صورت نهایی شدن، می تواند آغازی بر پایان دست درازی سوداگران و سفته بازان به بازارهای دارایی به خصوص بازار مسکن باشد. اگرچه این طرح دو شوری است و باید در کمیسیون‌های اقتصادی و عمران بازنگری و بررسی بیشتری شود که نشان می‌دهد تا رسیدن به صحن علنی و تصویب جزئیات آن، راه طولانی‌تری در پیش است، اما با وجود این در روزهای اخیر، موجی از مخالفت با این طرح مطرح شده که اگر قضاوت های مغرضانه و ناشی از تعارض منافع برخی راجع به این طرح را کنار بگذاریم، به نظر می رسد «عمدتاً» ناشی از برداشت اشتباه است. روزنامه خراسان در این خصوص در گزارش هایی به معرفی و ابعاد بعضاً مبهم این طرح پرداخته است که آخرین آن را می توان در صفحه 10 روز دوشنبه 10 خرداد ملاحظه کرد. با این اوصاف، در گزارش، معافیت هایی  را که در این قانون در نظر گرفته شده به طور خاص مورد اشاره قرار خواهیم داد.

بر اساس ماده ۴ طرح مالیات بر عایدی سرمایه که کلیات آن ۵ خرداد در مجلس به تصویب رسید مواردی از جمله بندهای زیر مشمول پرداخت مالیات موضوع این قانون نخواهد بود:

۱. اولین نقل و انتقال املاک و حق واگذاری محل کسب که پیش از اجرای این قانون تحصیل شده‌اند؛ به مدت دو سال پس از لازم الاجرا شدن این قانون
۲. انتقال آخرین واحد مسکونی تحت تملک اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال
۳. انتقال املاک نوساز موضوع ماده ۷۷ قانون مالیات‌های مستقیم اعم از ساخته شده و ناتمام
۴. انتقال بلاعوض به والدین، همسر دایم و فرزندان و اعطای وکالت به آن ها
۵. انتقال به صورت ارث یا وصیت
6. اولین خودرو و اولین موتورسیکلت توسط اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال در هر دو سال شمسی
7. اموال و دارایی‌ها اعم از منقول و غیرمنقول که به عنوان جهیزیه یا مهریه واگذار می‌شوند



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها