کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

استعلام و خرید انواع بیمه خودرو


کد خبر : ۸۳۰۷۶شنبه، ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴:۳۹۶۹۹ بازدید

در این مطلب قرار است به برخی از سوالات رایج در زمینه بیمه ماشین پاسخ بدهیم. اینکه چند نوع بیمه خودرو داریم؟

در این مطلب قرار است به برخی از سوالات رایج در زمینه بیمه ماشین پاسخ بدهیم. اینکه چند نوع بیمه خودرو داریم؟

هر کدام از بیمه‌ها چه مواردی را تحت پوشش قرار می‌دهند؟ چگونه می‌توان بهترین نوع بیمه را انتخاب کرد و اینکه از کجا باید استعلام و خرید انواع بیمه خودرو را انجام داد. با ما همراه باشید.

بیمه‌های مربوط به اتومبیل، چند دسته هستند؟

به‌طور کلی، بیمه‌های مربوط به اتومبیل، جبران‌کننده خسارت‌های وارد شده ناشی از حوادث رانندگی مثل تصادف، آتش‌سوزی و سرقت، به اتومبیل بیمه شده یا سرنشینان و اشخاص ثالث می‌باشند.

علاوه بر موارد گفته شده، شکستن شیشه اتومبیل، کاهش بهای اتومبیل در اثر تصادف و توقف اجباری ماشین خسارت دیده در مدت تعمیر هم با پرداخت حق بیمه اضافی قابل بیمه شدن هستند.

خسارت‌هایی که در اثر تصادفات به اشخاص ثالث وارد می‌شوند، با بیمه‌نامه شخص ثالث قابل جبران هستند. بیمه ثالث جنبه اجباری دارد و قانون و مقررات خاص خود را داراست. بنابراین می‌توان بیمه‌های مربوط به اتومبیل را به 2 دسته‌ی بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث و سرنشین تقسیم نمود.

بیمه بدنه اتومبیل

در بیمه بدنه، اتومبیل بیمه شده در مقابل خطرات سرقت کلی، آتش سوزی، انفجار و تصادف تحت پوشش شرکت بیمه قرار می‌گیرد و خسارت‌های کلی و جزئی وارد شده به اتومبیل بیمه شده، پرداخت می‌شود.

علاوه بر خطرات اصلی ذکر شده، می‌توان با پرداخت حق بیمه اضافی خطراتی همچون سرقت قطعات و لوازم ماشین، شکسته شدن شیشه به تنهایی، غرامت ایام تعمیر، نوسانات قیمت در خسارات جزئی، بلایای طبیعی و خطرات ناشی از مواد شیمیایی را مورد پوشش قرار داد. منظور از اتومبیل هر نوع وسیله نقلیه اعم از سبک و سنگین مثل مینی بوس، اتوبوس، کامیون، تریلی، سواری، موتور سیکلت و ... است.

برای بیمه بدنه قیمت خاصی را نمی‌توان در نظر گرفت زیرا هیچ نرخ ثابتی برای این بیمه از سوی بیمه مرکزی تعیین نمی‌شود و در واقع قیمت بیمه بدنه به ارزش خودرو بستگی دارد و بر اساس آن محاسبه می‌شود.

از طرفی دیگر استعلام قیمت بیمه بدنه از نمایندگی‌ها و دفاتر بیمه، بسیار سخت و وقت‌گیر است. بهترین راه جایگزین برای اطلاع از قیمت بیمه بدنه، استفاده از سایت بیمه بازار است که تنها با چند کلیک می‌توانید ارزان‌ترین بیمه بدنه را با توجه به شرایط و نیازهای خود انتخاب و خریداری کنید.

خرید آنلاین بیمه بدنه از بیمه بازار

خرید آنلاین بیمه بدنه از سایت بیمه بازار از روش زیر امکان پذیر است:

  1. ابتدا باید وارد سایت بیمه بازار شوید.

  2. سپس از میان دسته‌بندی‌ها، بیمه بدنه را انتخاب کنید.

  3. مشخصات خودروی خود را وارد کنید.

  4. بعد از وارد کردن اطلاعات خود در سایت به صورت کامل، می‌توانید نرخ شرکت‌های مختلف را با هم مقایسه و سپس بهترین گزینه را برای خودروی خود انتخاب کنید.

  5. پس از انتخاب شرکت بیمه مورد نظر، نوبت به وارد کردن مشخصات فردیتان می‌رسد. در این مرحله‌، شما باید عکس پشت و روی کارت خودرو و بیمه نامه پیشین خود را در سایت بارگذاری کرده و مبلغ بیمه‌نامه را به صورت آنلاین پرداخت کنید.

  6. بیمه‌نامه شما در کمترین زمان صادر و درب منزل تحویل شما داده خواهد شد.

چه مواردی تحت پوشش بیمه بدنه قرار نمی‌گیرند؟

  • خسارت‌هایی که عمداً از سوی راننده و مالک خودرو به وسیله نقلیه وارد می‌شود.

  • خسارت‌هایی که هنگام عدم تعادل راننده، مثلا هنگام مستی یا استفاده از مواد روان‌گردان به ماشین وارد می‌شود.

  • خسارت‌های ناشی از جنگ، شورش، اعتصاب یا تهاجم

  • خسارت‌های ناشی از حمل بار بیش از میزان تحمل وسیله نقلیه

  • خسارت‌هایی که در هنگام بکسل کردن وسیله نقلیه دیگر به خودرو وارد می‌شود، مگر اینکه مجوز انجام این کار را داشته باشد.

  • در صورتی که هنگام وقوع حادثه، راننده گواهینامه نداشته باشد یا گواهینامه او باطل شده باشد.

بیمه نامه شخص ثالث اتومبیل

ابن بیمه با نام بیمه مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری هم شناخته می‌شود. طبق قانون تمامی دارندگان وسایل نقلیه موظفند برای خودروی خود بیمه شخص ثالث تهیه کنند. بیمه شخص ثالث دو نوع خسارت را جبران می‌کند، خسارت مالی و خسارت جانی.

1.خسارت مالی

خسارت‌های مالی شامل تمام خسارت‌هایی می‌شود که از طرف راننده مقصر، متوجه اموال شخص ثالث مانند اتومبیل آن می‌شود.

2.خسارت جانی

خسارت‌های جانی شامل کلیه خسارت‌ها و غرامت‌های جانی از جمله فوت، نقص عضو، از کار افتادگی دائم یا موقت و حتی هزینه‌های پزشکی نیز می‌شود و با توجه به آرای صادره از طرف محاکم قضایی از محل بیمه‌نامهT قابل جبران می‌باشند.

هزینه بیمه شخص ثالث سالیانه تغییر می‌کند. نرخ بیمه شخص ثالث سال 1400 نسبت به سال گذشته با افزایش قیمت همراه بوده است. قیمت بیمه شخص ثالث و میزان پوشش آن بر اساس دیه یک انسان در ماه حرام محاسبه می‌شود. چند عامل، تعیین کننده قیمت بیمه شخص ثالث است.

  • درصد تخفیف به سابقه راننده

  • جریمه دیر کرد تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث

  • تاریخ انقضای بیمه نامه قبلی

  • میزان پوشش مالی بیمه نامه شخص ثالث

  • تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث

  • مدت اعتبار بیمه‌نامه (کوتاه مدت یا یکساله)

  • سال تولید و ساخت خودرو

  • تعداد سیلندر و کاربری خودرو

خرید آنلاین بیمه شخص ثالث

در صورتی که قصد خرید بیمه شخص ثالث را دارید، بیمه بازار این امکان را برای شما فراهم کرده است که شما با مقایسه شرایط، قیمت و پوشش‌های شرکت‌های مختلف بیمه، بهترین بیمه شخص ثالث را انتخاب و به صورت اینترنتی خریداری نمائید.

لینک خرید بیمه شخص ثالث:

https://bimebazar.com/third-party-insurance/

نسخه دیجیتال بیمه شخص ثالث خریداری شده‌تان به صورت آنلاین برای شما صادر می‌شود و در صورت تمایل، می‌توانید با معین کرده زمان و مکان مورد نظرتان، نسخه چاپ شده‌ی بیمه خود را تحویل بگیرید.

برای خرید بیمه آنلاین شخص ثالث از بیمه بازار، کافیست به به سایت bimebazar.com مراجعه کنید. بیمه شخص ثالث را انتخاب کرده و نوع و مدل وسیله نقلیه، سال ساخت، تخفیف عدم خسارت و تاریخ انقضای بیمه‌نامه قبلی خود را وارد نمایید. بعد از زدن دکمه مقایسه، قیمت انواع بیمه‌نامه‌ها را مشاهده خواهید کرد.

حالا باید دکمه ثبت سفارش را بزنید تا سایت شما را به مرحله‌ی بعد ببرد. در آن مرحله می‌توانید نوع پرداخت خود را انتخاب کنید. (نقد یا اقساط).

برای ادامه فرایند خرید و صدور بیمه‌نامه، باید وارد حساب کاربری خود شوید و اگر حساب کاربری ندارید، باید ثبت نام کنید. مشخصات فردی، آدرس و نحوه ارسال و تصویر مدارک خودرو را تکمیل کنید و دکمه ارسال را بزنید.

بعد از مشاهده فاکتور، می‌توانید حق بیمه خود را به صورت آنلاین پرداخت کنید. صدور بیمه نامه آنلاین انجام می شود اما شما می‌توانید بیمه‌نامه خود را در زمان مشخص شده و در محلی که تعیین کرده‌اید، به صورت رایگان تحویل بگیرید.

بیمه سرنشین

در بیمه شخص ثالث خودرو، به هنگام وقوع تصادف فقط زیان‌های وارد شده به شخص زیان‌دیده حادثه یا همان شخص ثالث جبران می‌شود و راننده‌ی مقصر حادثه تحت پوشش این بیمه قرار نمی‌گیرد.

از این رو بیمه‌ی سرنشین بیمه‌ای مهم برای راننده اتومبیل مقصر تلقی می‌شود. این بیمه خسارات بدنی ناشی از حادثه همچون فوت، نقص عضو، از کار افتادگی و هزینه‌های پزشکی را برای سرنشینان خودروی مقصر حادثه جبران میکند. بیمه‌نامه سرنشین به همراه بیمه‌نامه شخص ثالث، در یک بیمه‌نامه ارائه می‌شود و نیازی نیست این بیمه را جداگانه خریداری کنید.

 



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها