کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سدان کیا K9 با فیس‌لیفت جدید رونمایی شد


کد خبر : ۸۲۹۴۱سه شنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳:۵۴۷۴۲۳ بازدید

در حالی که سال‌های زیادی از عرضه‌ی نسل جدید سدان کیا K9 نمی‌گذرد، این شرکت از فیس‌لیفت تازه‌ی این خودرو رونمایی کرد.
سدان کیا K9 با فیس‌لیفت جدید رونمایی شدسدان کیا K9 با فیس‌لیفت جدید رونمایی شد

در حالی که سال‌های زیادی از عرضه‌ی نسل جدید سدان کیا K9 نمی‌گذرد، این شرکت از فیس‌لیفت تازه‌ی این خودرو رونمایی کرد.

در ماه‌های گذشته کیا اعلام کرد قصد دارد تولید «کادنزا» (Cadenza) و K900 را به دلیل تقاضای اندک در آمریکا متوقف کند. اما کوچکتر از این دو سدان، در بازارهای بین‌المللی K8 با ظاهر کاملا جدید رونمایی شد و اکنون هم خودروی پرچم‌دار این شرکت در حال به‌روزرسانی برای بازارهایی است که هنوز در آن‌ها عرضه خواهد شد.

اگرچه این به‌روزرسانی در حقیقت یک بازنگری میانی محسوب می‌شود تا یک نسل بعدی اما همچنان تغییرات ظاهری چشمگیری را نشان می‌دهد. این سدان کاملا باشکوه که در کره‌ی جنوبی با نام K9 به فروش می‌رسد اکنون در دو تصویر رسمی پیش‌نمایش یافته است که نشان می‌دهد چراغ‌های جلو از طراحی تخت‌تری استفاده می‌کنند.

جلوپنجره‌ی بزرگ خودرو با نشان‌های V-شکل تا چراغ‌ها گسترش یافته و سپر آن با ظاهری تمیزتر دارای ورودی‌های هوا در کناره‌هاست. بخش عقب خودرو هم فیس‌لیفت ظاهری و سازه‌ای کیا K9 را نشان می‌دهد که با یک نوار چراغ LED همراه شده و قسمت پلاک خودرو هم از روی در صندوق عقب به روی سپر منتقل شده است.

ffc4nxygfhc6grf91zh.jpg

با رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی جدید و لوگوی جدید کیا تغییرات بخش‌های بیرونی خودرو پایان می‌یابد. اما قطعا انتظار می‌رود که در کابین داخلی خودرو هم تغییراتی را شاهد باشیم. نسل تازه‌ی K9 / K900 تنها سه سال است که در بازار عرضه شده اما خودروسازان کره‌ی جنوبی چرخه‌های عمر محصولات را کوتاه می‌کنند تا آن‌ها را تا جای ممکن تازه نگه دارند و بتوانند با برندهای آلمانی رقابت کنند.

با توجه به اینکه کیا در حال تغییر نام‌هایی است که برای خودروها استفاده می‌کند، این پرسش مطرح است که آیا سدان بزرگ و به‌روز شده‌ی K9 در بازارهایی که این خودرو هم‌اکنون تحت نام K900 و «کوریس» (Quoris) به فروش می‌رسد هم عرضه خواهد شد یا خیر؟

انتظار می‌رود که در هفته‌های آینده و با اعلام مشخصات فنی، این موضوع هم روشن شود. اما آنچه اکنون می‌توان فهمید این است که نشان ۴X روی در صندوق عقب، احتمالا برای نسخه‌ی چهار چرخ متحرک درنظر گرفته شده است.

نکته‌ی امیدوارکننده این است که کیا همچنان مصمم است تا به یک بلوغ در بخش سدان برسد و بر روی فیس‌لیفت و مدل‌های نسل بعدی سرمایه‌گذاری می‌کند. اگرچه خودروهای کراس‌اوور و شاسی‌بلند این شرکت، به تکامل رسیده‌اند، اما برای خودروهای سدان با پیکربندی سه‌بخشی هنوز جای کار وجود دارد.

کیا K9 به‌روز شده، تنها چند روز پس از ارائه‌ی نسل جدید هیوندای «گرانجور» (Grandeur) در بازار داخلی کره‌ی جنوبی عرضه می‌شود و برای سال ۲۰۲۲ باید منتظر مدل‌های جدید خودروهای این شرکت هم باشیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها