کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اندروید 12 با تغییرات ظاهری گسترده‌ای عرضه می‌شود


کد خبر : ۸۲۸۸۷یکشنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷:۴۶۸۳۱۶ بازدید

گوگل امسال از اندروید12 رونمایی می‌کند. در رابطه با قابلیت‌های متنوع این سیستم‌عامل خبرهای زیادی شنیدیم. اما امروز خبری منتشر شد که ...
اندروید 12 با تغییرات ظاهری گسترده‌ای عرضه می‌شوداندروید 12 با تغییرات ظاهری گسترده‌ای عرضه می‌شود

گوگل امسال از اندروید12 رونمایی می‌کند. در رابطه با قابلیت‌های متنوع این سیستم‌عامل خبرهای زیادی شنیدیم. اما امروز خبری منتشر شد که نشان می‌دهد سیستم‌عامل اندروید ۱۲ قرار است با تغییرات ظاهری گسترده‌ای همراه باشد.

گوگل طی سال‌های اخیر سیستم‌عامل خود را با قابلیت‌های بسیار زیادی به‌روزرسانی کرد. در حال حاضر جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل این شرکت اندروید ۱۱ است. شرکت آمریکایی این نسخه را سال گذشته عرضه کرد که خب به نظر می‌رسد دیگر دوران آن هم به سر آمده. به‌زودی گوگل از اندروید ۱۲ هم رونمایی می‌کند و در ماه‌های آینده، گوشی‌های تولید شده با این سیستم‌عامل عرضه می‌شوند.

اما با تغییرات گسترده‌ای که اندروید ۱۱ با خود به همراه داشت، انتظار داشتیم اندروید ۱۲ خیلی فرق خاصی با آن نداشته باشد. اما ظاهرا اینطور نیست چرا که به‌تازگی جزئیاتی از آن منتشر شد که از تغییرات ظاهری انقلابی آن خبر می‌دهد. البته به نظر می‌رسد این تغییرات فقط در سیستم‌عامل مخصوص گوشی نیست. گوگل سیستم‌عامل WearOS مخصوص ساعت‌های هوشمند را احتمالا با قابلیت‌های فراوانی عرضه می‌کند. ظاهرا این نسخه آنقدر مجهز خواهد بود که شنیده می‌شود سامسونگ هم از آن در ساعت‌های جدید خود استفاده می‌کند. اگر این اتفاق رخ دهد، اولین بار است که می‌بینیم سیستم‌عاملی غیر از تایزن در ساعت‌های هوشمند سامسونگ استفاده می‌شود.


اندروید ۱۲ از تم‌ها و انیمیشن‌های جدید پشتیبانی می‌کند

اما همانطور که گفته شد، این تغییرات در هر دو سیستم‌عامل مخصوص موبایل و ساعت‌های هوشمند اعمال خواهد شد. منتها آنچه که فعلا از آن باخبریم، تغییرات ظاهری صورت گرفته در اندروید ۱۲ هستند. طبق شنیده‌ها، ظاهرا در این نسخه شاهد پشتیبانی از تم‌ها و انیمیشن‌های جدید هستیم.

جان پراسر که یکی از افشاگران معروف حوزه‌ی فناوری به حساب می‌آید و اخیرا هم رندرهایی از گوشی مورد انتظار گوگل پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو را منتشر کرده بود، یک ویدیوی تبلیغاتی و تصاویری از سیستم‌عامل اندروید ۱۲ را نیز پیش از رویداد I/O گوگل که هفته‌ی آینده برگزار می‌شود منتشر کرد.

آنچه که پراسر منتشر کرده نشان می‌دهد رابط کاربری اندروید ۱۲ تغییرات ظاهری انقلابی خواهد داشت. از جمله این تغییرات می‌توان به پشتیبانی از تم اشاره کرد که اگر اعمال شود، مواردی نظیر شکل صفحه کلید، آیکون اپلیکیشن‌ها و رابط کاربری برنامه‌های سیستمی هم متناسب با آن تغییر می‌کنند و شکل و شمایل تم را به خود می‌گیرند. البته در مطلب مربوط به قابلیت‌های اندروید ۱۲ به این مورد اشاره شده بود که خب حالا از وجود آن مطمئن‌تر شدیم. علاوه بر این‌ها، منوی کنترل سریع و کنترل صدا هم متناسب با تم تغییر ظاهری می‌دهند.

افزون بر تم و یک سری تغییرات صورت گرفته در بخش ویجت‌ها، انیمیشن‌های کل رابط کاربری سیستم‌عامل نیز دستخوش تغییراتی شده و به طور کلی همه چیز روان‌تر و سریع‌تر به نظر می‌رسد. اکنون اینطور به کاربر القا می‌شود که گشت و گذار بین منوهای مختلف سیستم‌عامل سریع‌تر صورت می‌گیرد. البته در نهایت همه چیز به این بستگی دارد که شرکت‌ها چه تغییراتی را روی اندروید ۱۲ اعمال کنند. چون آنچه که راجع به آن حرف می‌زنیم، نسخه‌ی خالص اندروید است.


گسترده‌ترین تغییرات ظاهری صورت گرفته در اندروید از سال ۲۰۱۴ تاکنون

اینطور که در ویدیو مشخص است، ظاهرا گوگل قصد دارد در این نسخه از سیستم‌عامل امکان شخصی‌سازی المان‌های مختلف رابط کاربری را به کاربران بدهد. مثلا کاربران قادر خواهند بود به صورت دستی، اعلانات را گروه‌بندی کرده و حتی اندازه‌ی پد ماشین‌حساب را درون خود اپلیکیشن تغییر دهد. از لحاظ ظاهری، این شاید بزرگ‌ترین تغییراتی باشند که از زمان اندروید ۵.۰ (لالی‌پاپ) سال ۲۰۱۴ تاکنون شاهد بودیم.


چه قابلیت‌های دیگری به اندروید ۱۲ اضافه می‌شوند؟

در یکی از اسلایدهایی که گفته می‌شود قرار است در رویداد I/O گوگل به نمایش در بیاید، عبارت «یک تجربه‌ی زیبا و جدید» برای توصیف اندروید ۱۲ بکار رفت. سیستم‌عاملی که به حریم خصوصی کاربران و موارد امنیتی نگاه ویژه‌ای دارد. احتمالا می‌دانید که سوا از تفاوت‌های اساسی، یکی از عمده‌ترین تفاوت‌ها بین iOS و اندروید همین موارد امنیتی هستند. اگر گوگل بتواند وضعیت سیستم‌عامل خود را در این زمینه بهبود ببخشد، قطعا می‌تواند iOS را در این زمینه به چالش بکشد.

متاسفانه هنوز نمی‌دانیم دقیقا منظور از موارد امنیتی و حریم خصوصی چه هستند و باید منتظر بمانیم ببینیم در رویداد پیش رو چه توضیحاتی در این زمینه ارائه می‌شود. علاوه بر این‌ها، ظاهرا هماهنگی بین محصولات مجهز به اندروید هم با اندروید ۱۲ بسیار بهتر خواهد بود. در یکی از همین اسلایدهای لو رفته بود که عبارت «تمام دستگاه‌های شما به شکل بهتری در کنار هم کار می‌کنند» را شاهد بودیم. واضح است که منظور از این گفته، هماهنگی بالای میان محصولات مجهز به اکوسیستم اندروید است.

6g8dlrlexrldk689e1m2.jpg

از قابلیت‌های دیگری هم که در این خبر حرفی از آن به میان نیامده اما می‌دانیم احتمالا در اندروید ۱۲ وجود خواهند داشت پشتیبانی گوگل اسیستنت از سیستم تم جدید و کلیدهای میان‌بر نظیر دوبار ضربه زدن روی پنل پشتی برای فرا خواندن این دستیار صوتی است. در میان تبلت‌ها نیز اندروید ۱۲ با تغییرات خوبی عرضه می‌شود. البته بازار تبلت‌های اندرویدی بیشتر در اختیار سامسونگ است و به نظر می‌رسد با اندروید ۱۲، باید تجربه‌ی لذت‌بخش‌تری از مولتی تسکینگ را در آن‌ها شاهد باشیم. بهبود وضعیت مولتی تسکینگ فعلا تنها چیزی است که می‌دانیم قرار است با ورود اندروید ۱۲ به تبلت‌ها شاهد باشیم./ مجله دیجی کالا



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها