کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای نفت در بازارهای جهانی


کد خبر : ۸۲۳۶۸سه شنبه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴:۵۵۴۴۸ بازدید

قیمت نفت پس از کاهش در جلسه قبل امروز شاهد رشد بود اما به دلیل افزایش نگرانی ها در مورد افت تقاضا در هند که با شیوع بی سابقه ...

قیمت نفت پس از کاهش در جلسه قبل امروز شاهد رشد بود اما به دلیل افزایش نگرانی ها در مورد افت تقاضا در هند که با شیوع بی سابقه ویروس کرونا مواجه است، رشد قیمت محدود بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 34 سنت معادل 0.52 درصد افزایش به 65 دلار و 99 سنت رسید. نفت برنت دیروز شاهد کاهش 0.7 درصدی بود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن هم پس از کاهش 0.4 درصدی در جلسه قبل، امروز با 33 سنت معادل 0.53 درصد افزایش به 62 دلار و 24 سنت رسید.

نگرانی ها از کاهش تقاضا برای مصرف انرژی در هند در حالی است که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه قرار است این هفته در مورد سیاست تولید خود تشکیل جلسه دهند.

منابع آگاه گفتند، کمیته فنی مشترک گروه اوپک پلاس پیش بینی خود از رشد تقاضا برای نفت در سال جاری را حفظ کرده، اما همچنان نگران جهش تعداد مبتلایان به کرونا در هند و برخی دیگر از کشورهاست.

آوتار ساندو تحلیلگر موسسه فیلیپ فیوچرز در سنگاپور گفت: «در آستانه نشست وزرای کشورهای عضو اوپک پلاس تجار محتاطانه عمل می کنند.» وی افزود: «کمیته فنی اوپک نگرانی های احتمالی از افت تقاضا را تایید کرده که عمدتا ناشی از تشدید اوضاع کرونا در هند است.»

دولت هند به ارتش این کشور دستور داده که در مقابله با کرونا به کمک کادر درمان بشتابد. کشورهای مختلف جهان نیز قول ارسال کمک های بشردوستانه به هند را داده اند.

تحلیلگران موسسه آی ان جی اکونومیکس در یادداشتی نوشتند: «سوال اصلی این است که آیا اوپک پلاس فکر می کند وضعیت به اندازه ای نگران کننده است که برنامه قبلی خود برای آغاز افزایش تولید از اول ماه می را تغییر دهد یا نه.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها