کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

2 کارگزاری رمز ارزها در ترکیه ظرف چند روز بسته شدند


کد خبر : ۸۲۳۰۳یکشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵:۲۷۲۹۲۸ بازدید

مقام‌های ترکیه گفته‌اند چهار نفر را در ارتباط با کارگزاری وبیتکون بازداشت کرده‌اند؛ این کارگزاری در زمینه معاملات رمزارزها فعالیت داشت و ...
2 کارگزاری رمز ارزها در ترکیه ظرف چند روز بسته شدند2 کارگزاری رمز ارزها در ترکیه ظرف چند روز بسته شدند

مقام‌های ترکیه گفته‌اند چهار نفر را در ارتباط با کارگزاری وبیتکون بازداشت کرده‌اند؛ این کارگزاری در زمینه معاملات رمزارزها فعالیت داشت و افراد بازداشت شده به "کلاهبرداری" متهم شده‌اند.

پیشتر "وبیتکون" بطور ناگهانی اعلام کرد معاملات در این کارگزاری متوقف شده است.

مقام های ترکیه با شروع تحقیقاتی در این زمینه حسابهای بانکی مرتبط با این کارگزاری را مسدود کرده‌‌اند.

در ترکیه با کاهش ارز لیر، اقبال عمومی به سرمایه‌گذاری بر روی رمزارزها رو به افزایش گذاشته است؛ شهروندان ترکیه در پی آنند که با این نوع سرمایه‌گذاری از افت سرمایه خود بصورت لیر جلوگیری کنند؛ این در حالیست که بازار ارزهای دیجیتال در ترکیه تابع قوانین خاصی نیست.

هفته پیش دولت ترکیه اعلام کرد از ۳۰ آوریل (۵ روز دیگر) پرداخت کالاها و خدمات با استفاده از ارزهای دیجیتال را ممنوع می‌کند.

محمد نادر یاجی، دادستان شهر "موله" در جنوب غرب ترکیه گفته چهار فرد دستگیر شده از کارمندان و گردانندگان این کارگزاری بوده‌اند.

روز جمعه "وبیتکوین" در وبسایت خود اعلام کرد تمامی فعالیت‌ها را به منظور "برقراری دستورالعمل‌ها و رسیدگی به درخواست‌ها" متوقف کرده است.

هنوز به درستی مشخص نیست بسته شدن این کارگزاری چند نفر را تحت تاثیر قرار داده است.

در اطلاعیه این شرکت آمده بود: "به دلیل تحولات اخیر در صنعت رمزارزها، تراکم فعالیت ما بیش از انتظار افزایش یافته؛ با تاسف باید بگوئیم این روند ما را در وضعیت بسیار سختی قرار داده است."

چند روز پیش هم کارگزاری دیگری با نام "تودکس" که در همین زمینه فعالیت داشت و سرمایه حدود ۳۹۰ هزار کاربر را در اختیار داشت، بسته شد.

اتفاقات اخیر در حالیست که ترکیه برای فاروق فاتح اوزر، موسس کارگزاری "تودکس" حکم جلب بین‌المللی صادر کرده است.

گفته شده او به آلبانی گریخته و بیش از ۲ میلیارد دلار پول سرمایه‌گذاران در اختیار اوست؛ پلیس ترکیه همچنین ۶۲ نفر را در ارتباط با این شرکت در داخل این کشور دستگیر کرده است.

اوزر البته این اتهامات را "بی‌اساس" خوانده و گفته علت سفر او به آلبانی حضور در جلسات کاری بوده.

با افزایش ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها طی ماههای اخیر، در کشورهایی مانند ایران و ترکیه که پول ملی آنها با افت ارزش روبروست، موج جدیدی از اقبال عمومی برای سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها به راه افتاد که در مواردی به "کلاهبرداری" هم منجر شده است.

افزایش ارزش بیت‌کوین با خرید ۱/۵ میلیارد دلار از این رمز ارز توسط مدیر عامل تسلا و حمایت او از آن صورت گرفت؛ قیمت بیت‌کوین در نیمه آوریل تا ۶۲ هزار دلار هم پیش رفته بود.

قیمت بیت‌کوین در معاملات امروز صبح حدود ۴۹ هزار و ۵۰۰ دلار بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها