کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دلیل تاخیر در نشست کمیسیون برجامی در وین


کد خبر : ۸۱۹۷۶پنجشنبه، ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱:۱۱۳۰۸۶ بازدید

طبق اعلام‌های غیررسمی قرار بود که چهارشنبه 25 فروردین نشست کمیسیون برجام با شرکت کشورهای امضاکننده برجام ...
دلیل تاخیر در نشست کمیسیون برجامی در ویندلیل تاخیر در نشست کمیسیون برجامی در وین

طبق اعلام‌های غیررسمی قرار بود که چهارشنبه 25 فروردین نشست کمیسیون برجام با شرکت کشورهای امضاکننده برجام، به جز ایالات متحده و دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده در وین پیگیری شود اما این جلسه برگزار نشد.

عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و عضو گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در وین با اعلام این خبر گفت با تغییر برنامه قبلی این مذاکرات از روز چهارشنبه به پنجشنبه موکول شده است. سفیر روسیه در نهادهای بین‌المللی در وین نیز پیشتر این موضوع را تأیید کرده بود.

یکی دیگر از دلایل تاخیر زمان برگزاری مذاکرات می‌تواند حمله به تاسیسات نظنز و اعلام غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم از سوی ایران باشد. حسن روحانی روز چهارشنبه گفت که غنی‌سازی ۶۰ درصدی و فعال‌سازی سانتریفیوژ «آی‌آر ۶» پاسخی به حمله به تأسیسات هسته‌ای نطنز بوده است.

پیتر استانو،‌ سخنگوی دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره به یورونیوز گفت:‌ «تاکنون اطلاعیه‌ای درباره جلسه بعدی کمیسیون مشترک رسما اعلام نشده است و در این مرحله نمی توانم تاریخ دقیقی را تأیید کنم. ما هفته گذشته در بیانیه گفتیم که کار در وین این هفته از سر گرفته می‌شود، البته هرگز تاریخی را مشخص نکردیم و به محض تایید یک روز خاص، اعلامیه مناسبی خواهیم داد.»

به گفته برخی از تحلیلگران در بروکسل این دو خبر، آنچنان معادلات را تغییر داده که بر روند ادامه مذاکرات کمیسیون برجامی تاثیر شگرفی گذاشته است.

هرچند که شنیده می‌شود یکی از اعضای اروپایی تیم مذاکره کننده هسته‌ای به ویروس کرونا مبتلاست و این موضوع هم عاملی بر تاخیر در زمان برگزاری جلسه است. عراقچی نیز علت این تعویق را «ابتلای یکی از اعضای هیئت سیاسی اتحادیه اروپا به کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های مراقبتی» اعلام کرد.

باید منتظر ماند و دید آیا اتحادیه اروپا تا پیش از پایان هفته جاری، که تنها دو روز غیرتعطیل بصورت رسمی از آن باقی است تاریخی برای پیگیری مذاکرات کمیسیون برجامی ارائه می‌دهد یا نه؟



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها