کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

توتال تولید سوخت هواپیما از پسماند روغن خوراکی را آغاز کرد


کد خبر : ۸۱۷۶۵پنجشنبه، ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰:۲۹۲۹۱۱ بازدید

شرکت توتال اعلام کرد کار تولید سوخت هواپیما با استفاده از پسماند روغن خوراکی مصرف شده را در دو کارخانه در فرانسه آغاز کرده است.
توتال تولید سوخت هواپیما از پسماند روغن خوراکی را آغاز کردتوتال تولید سوخت هواپیما از پسماند روغن خوراکی را آغاز کرد

شرکت توتال اعلام کرد کار تولید سوخت هواپیما با استفاده از پسماند روغن خوراکی مصرف شده را در دو کارخانه در فرانسه آغاز کرده است.

این تصمیم بخشی از سیاست‌گذاری عمده برای کاهش آلاینده‌های سوخت‌های فسیلی، به‌ویژه ذرات کربن و جلوگیری از گرمایش بیشتر زمین به شمار می‌رود.

براساس بیانیه شرکت توتال که یکی از غول‌های صنعت انرژی و نفت و گاز جهان به شمار می‌رود، اینگونه سوخت ماندگار و بیولوژیک از همین ماه در اختیار فرودگاه‌های فرانسه قرار خواهد گرفت. بنابر این بیانیه، سوخت جدید که با نام اختصاری SAF معرفی شده تنها از منبع چربی‌های طبیعی نظیر پسماند روغن خوراکی و چربی‌های حیوانانی تولید خواهد شد و توتال در این پروژه به‌هیچ وجه سراغ روغن گیاهی نخواهد رفت.

دو کارخانه شرکت توتال در جنوب شرق و جنوب غرب فرانسه، ویژه تولید حلّال و مایعات پاک‌کننده، از این پس کار تولید سوخت هواپیما از پسماند روغن خوراکی را انجام خواهند داد.

شرکت توتال، معمولا یکی از اهداف انتقادها و حملات سازمان‌های حمایت از محیط زیست و به‌ویژه صلح سبز است.

براساس اهداف جهانی تصویب شده از در پیمان‌های مقابله با گرمایش ‌زمین و تغییرات اقلیمی، صنعت هوانوری باید تا سال ۲۰۱۵ میزان تولید ذرات کربن را ۵۰ درصد نسبت به سال ۲۰۰۵ کاهش دهد. استفاده از سوخت‌های جایگزین و پاک، راهکار اصلی دستیابی به این هدف است.

شرکت توتال متعهد شده است که از سال ۲۰۲۴ سالانه ۱۷۰ هزار تن سوخت پاک هواپیما در پالایشگاه گراندپوییت در نزدیکی پاریس تولید کند. این غول انرژی جهان برای تغییر کاربری این سایت ۵۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری کرده است.

در حال حاضر سوخت ماندگار و پاک هواپیما به نسبت ۵۰ درصد با نفت سفید مخلوط و استفاده می‌شود. قرار است تا پایان دهه جاری، استفاده از نفت سفید در صنعت هوانوردی فرانسه به صفر برسد.

سازمان ملل متحد هشدار داده است که اگر جلوی روند کنونی گرمایش گرفته نشود، بسیاری از بخش‌های کره زمین تا کمتر از دو قرن دیگر قابلیت زیست را از دست خواهند داد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها