کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روحانی: زیر بار سیستم کوپنی نرفتیم


کد خبر : ۸۱۷۴۸پنجشنبه، ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸:۵۴۲۶۷۹ بازدید

رئیس جمهور ضمن اعلام مخالفت صریح با بازگشت سیستم کوپنی، از اختصاص بسته معیشتی در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد و ...
روحانی: زیر بار سیستم کوپنی نرفتیمروحانی: زیر بار سیستم کوپنی نرفتیم

رئیس جمهور ضمن اعلام مخالفت صریح با بازگشت سیستم کوپنی، از اختصاص بسته معیشتی در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد و اعلام کرد: کارت اعتباری با پشتوانه سهام عدالت و سایر اوراق بهادار در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که از سال گذشته تاکنون وعده اختصاص کارت اعتباری به دارندگان سهام عدالت با کندی محقق شده است.

حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه دیروز هیئت دولت تصریح کرد: دولت حتی در این جنگ سه ساله حاضر نشد به توصیه برخی دوستان عمل کند که می‌گفتند برای ارزاق عمومی و کالاها سیستم کوپنی را راه‌اندازی کنید. ما زیر بار نرفتیم و گفتیم کشور را به شکل عادی اداره می‌کنیم. ما می‌توانیم کالا را به اندازه نیاز جامعه به وفور در اختیار مردم قرار دهیم و این کار را کرده‌ایم و در این سه سال کالا به وفور در اختیار مردم قرار گرفته است، البته قیمت، نامتعادل و گران بوده و مردم در فشار بوده‌اند، این موضوع را قبول داریم و روشن است.

امّا نتوانستند اقتصاد ما را بشکنند.رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان گفت: دیروز( سه شنبه) در ستاد اقتصادی دولت تصمیم گرفته شد و امروز ( چهارشنبه)به رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور می دهم که در روزهای اول ماه رمضان یک نوبت اضافی بسته کمک معیشتی به ۶۰ میلیون نفری که این کمک را دریافت می کردند، پرداخت شود.روحانی خاطرنشان کرد: هفته آینده هم برای ماه رمضان یک کارت اعتباری الکترونیک با پشتوانه سهام عدالت ، یارانه  یا سایر اوراق بهادار در اختیار مردم قرار می‌گیرد. از این طریق کسانی که سهام یک میلیونی دارند، ۱۴ میلیون می‌توانند اعتبار داشته باشند و کسانی که سهام 500 هزار تومانی دارند، 7 میلیون اعتبار دریافت خواهند کرد و این یک رفاهی است برای مردم و کمک به تولید کشور.

همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به طرح اعطای کارت اعتباری خرید به مردم، گفت: در مرحله نخست، مشمولان سهام عدالت و یارانه معیشتی این کارت را دریافت می‌کنند.به گزارش روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه هیئت دولت با اعلام این خبر اظهار کرد: بدین ترتیب کارت های اعتباری صادر می شوند که به مردم این امکان را می دهند به مدت پنج ماه بدون پرداخت یک ریال بهره، به صورت موردی یا یک جا کالاهای مورد نیاز را از فروشگاه های زنجیره ای منتخب تهیه کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها