کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گوشت مرغ از امروز به میزان لازم وارد بازار می‌شود


کد خبر : ۸۱۴۸۶سه شنبه، ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷:۰۲۶۵۹۰ بازدید

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: با وجود تعطیلات، کشتارگاه‌ها از امروز فعال می‌شوند و نیاز بازار به گوشت مرغ برطرف می‌شود.
گوشت مرغ از امروز به میزان لازم وارد بازار می‌شودگوشت مرغ از امروز به میزان لازم وارد بازار می‌شود

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: با وجود تعطیلات، کشتارگاه‌ها از امروز فعال می‌شوند و نیاز بازار به گوشت مرغ برطرف می‌شود.

«علی اصفر ماکنعلی» در گفت‌وگویی افزود: در چند روز اخیر با تعطیلی کشتارگاه‌ها در بازار، کمبود مرغ و افزایش بیشتر قیمت ایجاد شد که با تدابیر و هماهنگی‌های به عمل آمده با انجمن صنفی کشتارگاه‌های طیور، امسال برخلاف سال‌های گذشته باوجود تعطیلات، کشتارگاه‌ها از امروز فعال می‌شوند.

وی یادآور شد که فعالیت کشتارگاه‌ها به صورت شبانه روزی خواهد بود تا مرغ مورد نیاز بازار تامین شود. قیمت مرغ تابع عوامل مختلفی است و با افزایش عرضه، امید است قیمت فعلی کاهش یابد.

ماکنعلی ادامه داد: هم اکنون ۲۲۰ کشتارگاه فعال در کشور وجود دارد که توانایی کشتار مرغ مورد نیاز کشور را دارند و به صورت شبانه روز می‌توانند ۳/۵ میلیون قطعه پرنده کشتار کنند و حدود ۶ تا ۷ هزار تن مرغ وارد بازار کنند.

وی با بیان اینکه از نظر تامین گوشت مرغ مشکلی وجود ندارد، افزود: امسال در واحدهای گوشتی میانگین جوجه ریزی نسبت به سال گذشته به طور متوسط ۲/۶ درصد افزایش داشته اما تقاضای گوشت مرغ نیز به شدت افزایش یافته است به عنوان مثال؛ در استان آذربایجان شرقی که مصرفش در اسفند ۹۸، ۲۱۰ تن بوده اسفند ۹۹ به ۳۸۰ تن رسیده و در استان گلستان مصرف روزانه ۷۵ تن بوده که به ۲۰۰ تن رسیده است و این تقاضای بالا که برای گوشت مرغ وجود دارد، سبب شده تا توزیع و خرید مرغ دچار مشکل شود.

وی با بیان اینکه سقف سن کشتار طیور ۴۵ روز است، گفت: برخی واحدهای تولیدی، طیور خود که سنشان از ۴۵ روز عبور کرده را کشتار نمی‌کنند از این رو با واحدهایی که این موضوع را رعایت نکنند، برخورد قانونی می‌شود. قیمت مرغ از این بالاتر نمی‌رود و هیچکس منتظر نباشد با کشتار نکردن دام، قیمت مرغ را افزایش دهد.

رئیس سازمان دامپزشکی نیاز روزانه کشور به گوشت مرغ ۶ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تن دانست و افزود:‌ هم اکنون ۴۰ میلیون و ۴۹۱ هزار قطعه جوجه از ۲۰ بهمن تا ۲ اسفند ۹۹ در سالن‌های مرغداری جوجه ریزی شده است که تا ۱۰ روز آینده ۱۲۰ هزار تن گوشت مرغ روانه بازار خواهد شد بنابراین هیچ مشکلی در تامین نیاز بازار وجود ندارد و امیداریم با این اقدامات، قیمت مرغ در بازار به تعادل برسد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها