کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عدم تصویب FATF شرایط سخت کشور را طولانی‌ می‌کند


کد خبر : ۸۱۱۰۷پنجشنبه، ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸:۲۱۶۳۳۱ بازدید

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و هند اظهار کرد: قوانین FATF الزام‌آور هستند و باید رعایت شود، البته الان به نوعی آن را رعایت می‌کنیم ولی ...

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و هند اظهار کرد: قوانین FATF الزام‌آور هستند و باید رعایت شود، البته الان به نوعی آن را رعایت می‌کنیم ولی تحت عنوان FATF نیست و تحت عنوان قوانین پولشویی این قوانین را رعایت می‌کنیم.

ابراهیم جمیلی در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: به عقیده من نیاز داریم که FATF را تصویب کنیم، البته الان هم قوانین ما در موضوعات پولشویی و غیره کاملا رعایت می‌شود. FATF فقط بهانه‌ای در دست مخالفان جمهوری اسلامی شده تا بگویند شما قوانین را رعایت نمی‌کنید و به این بهانه می‌توانند ما را تحریم و محدودیت ایجاد کنند.. بنابراین فکر می‌کنم شرایط کنونی ما به صورتی است که نباید بهانه به دست دشمن بدهیم.

وی افزود: دشمن هم دلش نمی‌خواهد که ما موفق باشیم و آزادانه با جهان تجارت کنیم. به همین جهت باید نگاه ما به FATF مثبت باشد تا در راهی قدم برداریم که تجارت با جهان را آسان‌تر کنیم. متاسفانه کشور ما با وجود اینهمه امکانات به خاطر FATF درگیر مشکلات زیادی شده است.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و هند تصریح کرد: شرایط اقتصادی ما همیشه به این شکل نخواهد ماند، فشار حداکثری در مورد اقتصاد ایران جواب نداد و فکر می‌کنم که اقتصاد کشور رو به بهبود خواهد بود. اینکه می‌گوییم FATF باید تصویب شود به این علت است که بهانه‌ای برای فشار  دوباره نباشد. اگر FATF تصویب نشود شرایط سخت ما طولانی‌تر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: قوانین FATF الزام‌آور هستند و باید رعایت شود، ما نیز الان به نوعی آن را رعایت می‌کنیم ولی تحت عنوان FATF نیست و تحت عنوان قوانین پولشویی این قوانین را رعایت می‌کنیم. اینها قوانین بین‌المللی است و ما باید بتوانیم با دیگر کشورهای دنیا کار کنیم، پس باید این قوانین را هم بپذیریم چون بقیه هم پذیرفته‌اند. بعضی از این قوانین به نفع ما است و بعضی از آنها به نفع ما نیست اما در کل پذیرش آن به نفع ما است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها