کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

این علائم و نشانه ها را قبل از خرابی کولر گازی جدی بگیرید!


کد خبر : ۸۰۹۹۰دوشنبه، ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵:۵۱۲۰۰۹ بازدید

همیشه قبل از بروز مشکلات جدی برای وسیله های مصرفی روزمره می توان نشانه هایی دید که به ما هشدار می دهند. این هشدارها ...

همیشه قبل از بروز مشکلات جدی برای وسیله های مصرفی روزمره می توان نشانه هایی دید که به ما هشدار می دهند. این هشدارها می توانند به صورت کد خطایی باشد که معمولا بر روی صفحه نمایش وسایل برقی نقش می بندد. یا این نشانه ها با کم شدن کیفیت عملکرد دستگاه خود را نشان می دهند. در این مطلب نشانه هایی در کولر گازی را بررسی می کنیم که به شما هشدار خرابی این دستگاه را می دهند.

یخ زدن قطعات 

اگر متوجه یخ زدگی برخی از قطعات کولر گازی مانند کندانسور کولر گازی، پنل داخلی و خارجی  و همینطور اواپراتور شدید، باید این اتفاق را به پای هشدار برای خرابی کولر گازی بگذارید.  این مشکل می تواند نشانه ای برای عدم وجود گاز کافی در کولر و یا نشت گاز باشد. خرابی فن اواپراتور هم که کارش گرفتن هوای گرم و دادن هوای سرد  fiدرون اتاق است، می تواند از  دلایل ایجاد شدن برفک روی کولر گازی باشد.

حس کردن قطرات آب در جریان باد 

همانطور که در بالا خواندید یخ زدن قطعات کولر گازی نشانه ی کم بودن گاز در کولر است. یکی دیگر از این نشانه ها پرتاب آب از کولر گازی است. وقتی یخ درون کولر آب می شود، قطرات آب به همراه باد به بیرون پرتاب خواهد شد.  شکستگی سینی یا قاب ناودانی آب هم از دیگر دلایل پرتاب آب از کولر گازی است که به دلیل نصب نادرست و تراز نبودن کولر اتفاق می افتد.

باد کولر گازی قدرت زیادی ندارد

کم شدن قدرت باد کولر گازی هم یکی دیگر از نشانه های خرابی  این دستگاه است. کثیف بودن فیلتر هوای کولر گازی و یا اواپراتور می تواند از دلایل کم شدن باد باشد.

خرابی بلوور کولر گازی هم می تواند از دیگر دلایل کم شدن باد باشد. بلوور وظیفه ی گردش هوا در کولر گازی را برعهده دارد و اگر این قطعه دچار خرابی و یا  کثیفی بیش از حد شود می تواند باعث بروز این مشکل گردد.  البته در بروز این مشکل خرابی یا نیم سوز شدن برد هم می تواند موثر باشد.

چرا باد کولر مانند قبل سرد نیست

سرد نبودن باد کولر گازی هم از دیگر هشدارها و مشکلاتی است که باید آن را جدی بگیرید.  اگر خنکای باد کولر کم شود و باد گرم از کولر بوزد، می توانید این احتمال را بدهید که برد کولر گازی در حال سوختن و یا نیم سوز شده است. البته این علامت می تواند نشانه ی خرابی فن یا موتور فن کولر گازی هم باشد .

این علامت می تواند نشانه ی از کار افتادن موتور یا کمپرسور کولر گازی نیز باشد. گرفتگی مسیر گاز در لوله ها، از کار افتادن خازن کولر گازی و سنسور دما، کثیفی یا خرابی کندانسور هم از دیگر دلایل گرم بودن باد کولر است.

تغییر صدای کولر گازی

یکی دیگر از مشکلات و نشانه هایی که می تواند به شما برای خرابی کولر گازی هشدار دهد، تغییر صدای آن است. به عنوان مثال صدای نویز مانند در زیر موتور کولر می تواند نشان ی سوختن موتور بلوور باشد. صدای جیر جیر هم می تواند نشانه ی خرابی بلوور و یا فن باشد.

شل بودن قطعات کولر، نصب نادرست و تراز نبودن آن، وجود جسم خارجی در کندانسور کولر گازی و کج شدن تیغه های فن نیز  دلایل تغییر صدای کولر گازی است.

خاموش شدن ناگهانی کولر

این علامت از مهم ترین نشانه هایی است که باید به آن توجه کنید. خراب شدن کمپرسور که قلب کولر گازی است از مهم ترین دلایل خاموش شدن ناگهانی کولر است.  خرابی برد، ترموستات و موتور فن نیز از  دیگر دلایل این مشکل است.

راه حل این مشکلات چیست؟

اگر این مشکلات را در کولر گازی خود دیده اید، باید به فکر راه حل برای آن باشید. در این بخش ما به شما یک راه حل و  همینطور روش جلوگیری از بروز این مشکلات را ارائه می دهیم.

در سرویس کولر گازی، سرویسکار تمامی قطعات کولر را شستشو داده و از عملکرد صحیح آنها مطمئن می شود. تمیزی فیلتر، کندانسور، شستشوی و روغن کاری قطعات تنها چند کار مهم در فرآیند سرویس کولر گازی است. این خدمات روی انواع کولر گازی ایستاده، کولر گازی پرتابل، کولر گازی پنجره ای و اسپلیت ارائه می شود. برای افزایش طول عمر کولر گازی و عملکرد مناسب آن، سرویس این دستگاه بهترین کاری است که می توان انجام داد. با انجام سرویس دوره‌ای شما اطمینان پیدا می کنید که کولر اسپلیت در بهترین حالت ممکن خود است و بدون خراب شدن ناگهانی کار می‌کند .علاوه بر این سرویس دوره ای کولر گازی می تواند در کاهش هزینه های برق نیز موثر باشد.

و اما راه حل بر طرف کردن این مشکلات چیست؟ سرویس به موقع کولر گازی می تواند بهترین راه باشد. بهترین زمان برای تماس با سرویسکار کولر و  بررسی و سرویس کولر گازی قبل شروع فصل گرما است.

با بروز هر یک از این نشانه ها بهتر است سریعا به تعمیرکار مراجعه کنید تا مشکل از آنچه هست حادتر نشده و هزینه ی زیادی بر روی دست شما نگذارد. 



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها