کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دلایل گرانی قیمت آهن طی روزهای اخیر


کد خبر : ۸۰۵۸۳سه شنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵:۵۶۳۵۱۲ بازدید

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با اعلام اینکه نظام قیمت گذاری در بازار آهن مشکل دارد، گفت: نمی دانیم براساس کدام استدلال و یا شیوه ...

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با اعلام اینکه نظام قیمت گذاری در بازار آهن مشکل دارد، گفت: نمی دانیم براساس کدام استدلال و یا شیوه نامه قیمت در بازار یک مرتبه افزایش پیدا می‌کند.

درطول هفته های اخیر التهابات قیمتی در بازار آهن و فولاد به طرق مختلف به وجود آمده است در برخی از روزها با کاهش قیمت دلار قیمت آهن در بازار ثابت و متاسفانه با افزایش قیمت ارز ، بازار شاهد افزایش قیمت ها در انواع میلگرد و آهن بوده است.

همین موضوع عاملی شده تا فروشندگان آهن از اوضاع گله مند بوده و خواستار نظامی یکپارچه در قیمت گذاری محصولات فولاد و آهن شوند.

به اعتقاد فروشندگان آهن قیمتها در بازار هیچ معیاری نداشته و همین موضوع آن ها را در بلاتکلیفی قرار داده است. مشخص نیست براساس کدام استدلال قیمتها افزایش و یا کاهش پیدا می کند. این امر معاملات را تحت تاثیر قرار داده و رکود شدیدی در بازار حاکم است.

حمیدرضا رستگار به عنوان رئیس اتحادیه فروشندگان آهن در همین ارتباط با اعلام اینکه گرانی مسکن رکود بازار فروش آهن را تشدید کرده است به خبرنگار تسنیم، گفت: ساخت و ساز کاهش پیدا کرده، قیمت مسکن افزایش قابل توجهی پیدا کرده است و همین امر با درنظر گرفتن کاهش قدرت خرید مردم بازار آهن را با رکود مواجه ساخته است.

وی با گلایه از اینکه علاوه براین با تغییرات نرخ ارز بازار آهن تحت تاثیر قرار می گیرد افزود: ما چندین بار در قالب نامه اعلام کرده ایم نظام توزیع آهن و فولاد در بازار مشکل دارد. حتی ایراداتی به شیوه نامه دولت در بخش فولاد مطرح کرده ایم اما متاسفانه هیچ گوش شنوایی وجود ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با تاکید براینکه ما به عنوان نهاد رسیدگی به عملکرد توزیع کنندگان نمی دانیم مسئولین چه نسخه ای برای بازار آهن و فولاد به کار گرفته اند، گفت: چرا هر کیلو میلگرد در بازار یک مرتبه 12 هزار و 900 تومان می شود این درحالی است که همین کالا هفته گذشته 12 هزار و 500 تومان بوده است به اعتقاد ما نظام توزیع مشکل دارد و همین موضوع باعث شده تا مصرف کنندگان در خرید محصولات مورد نیاز خود با قیمتهای مناسبی روبرو نباشند.

رستگار اضافه کرد: نمی دانیم کشف قیمت در بورس براساس چه سازوکاری انجام می شود عملکرد بورس برای ما شفاف نیست. اگر توزیع درست انجام می شود به طور حتم بازار با چنین التهابات قیمتی روبرو نخواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها