کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نکاتی مهم قبل از خرید گوشی موبایل


کد خبر : ۸۰۵۵شنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴:۲۰۴۸۱۰ بازدید

اگر به یک تلفن هوشمند نیاز دارید و اولین باری است که به سراغ این گوشی‌ها می‌روید یا می‌خواهید از یک تلفن جدیدتر و کارآمدتر ...

اگر به یک تلفن هوشمند نیاز دارید و اولین باری است که به سراغ این گوشی‌ها می‌روید یا می‌خواهید از یک تلفن جدیدتر و کارآمدتر استفاده کنید، لازم است در درجه اول بدانید که از تلفن همراهتان چه می‌خواهید.

در حال حاضر گزینه‌های متنوعی از تلفن‌های هوشمند با قابلیت‌ها و برندهای مختلف در بازار فروخته می‌شود که ممکن است خدمات تقریبا یکسانی ارایه کنند اما عملکرد هر یک در ارائه این خدمات متفاوت است. بنابراین لازم است خریداران برای انتخاب تلفن همراه مناسب به ویژگی‌هایی توجه کنند که برای آنها از اهمیت بیشتری برخوردار است. توصیه‌های زیر که در سایت digitaltrends آورده شده است، می‌تواند به انتخاب بهترین تلفن همراه هوشمند کمک کند.

1.از یک موبایل چه می خواهید؟

یک تلفن همراه با صفحه نمایش بزرگ، متوسط و یا با کی‌بورد فیزیکی احتیاج دارید؟ برایتان دوربین موبایل اهمیت دارد یا قابلیتهای اتصال آن مهم‌تر است ؟ تصمیم شما در این مرحله در مورد اینکه دقیقا کدام یک از قابلیتهای تلفن همراه کاربرد بیشتری برایتان دارد و از اهمیت بیشتری برخوردار است، می تواند تعیین کند که باید به سراغ چه مدل و یا برندی بروید.

2.سیستم عامل مورد نظرتان را انتخاب کنید

در حال حاضر چهار سیستم عامل اندورید، بلک بری، iOS و ویندوز تلفن برای تلفنهای همراه هوشمند طراحی شده است.

اندروید: از سوی شرکت گوگل طراحی و روی اکثر تلفنهای هوشمند جدید نصب شده است. سیستم عامل اندروید به یک برنامه قدرتمند به نام گوگل پلی (google play) مجهز است که می توان از طریق آن به تمامی برنامه‌های اندرویدی دسترسی پیدا کرد.

این برنامه از نظر ظاهری شباهتی به iOS دارد با این تفاوت که این سیستم عامل دارای ابزارها و برنامه‌هایی است که می‌توان آنها را برروی صفحه نمایش اصلی شخصی سازی کرد؛ مانند برنامه آب و هوا. با توجه به اینکه اندروید یک نرم افزار open source (می توان در کد منبع آن‌ها تغییر ایجاد کرد) است، شرکتهایی مانند سامسونگ و اچ تی سی می توانند به دلخواه خود در آن تغییراتی را ایجاد کنند که این تغییرات همیشه به نفع کاربران تمام نمی‌شود.

بلک بری: اگر علاقه چندانی به کی‌بوردهای لمسی ندارید و ترجیح می‌دهید از یک کی‌بورد فیزیکی برای نوشتن متن پیامک استفاده کنید یا اینکه صفحه نمایش کوچک‌تر برایتان مناسب‌تر است موبایلهای بلک بری که سیستم عامل همین برند نیز روی آنها نصب شده است می‌توانند انتخاب مناسبی باشند.

این برند تلفن همراه از سوی یک شرکت کانادایی طراحی شد و توانست در ابتدای ورودش به بازار رقابت موبایلها تحولی در تکنولوژی تلفن های هوشمند به وجود آورد اما در سالهای اخیر با مشکلاتی در زمینه فروش مواجه شده است. بیشتر تلفن‌های همراهی که با سیستم عامل بلک بری طراحی شده‌اند از قدرت پردازش کندتر و امکانات کمتری نسبت به آنچه که اندروید و iOS به کاربرانشان ارائه می‌دهند برخوردارند.

iOS: تلفن‌های هوشمند آیفون تنها گوشی‌هایی هستند که سیستم عامل iOS روی آنها نصب شده است و اپل که طراح این نرم افزار است تصمیم دارد به انحصاری بودن این سیستم عامل ادامه دهد. نرم‌افزار iOS که نزدیک به شش سال است وارد بازار نرم افزارهای موبایلی شده است علاوه بر اینکه توانسته از همان ابتدا تحولی را در دنیای این نرم افزارها به وجود آورد بلکه از استاندارد تمام نرم افزارهای دیگر یک سر و گردن بالاتر است.

اگر قبلا از دستگاه‌های ساخت این شرکت استفاده کرده‌اید و با این نرم افزار آشنایی دارید آیفون می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. اگرچه iOS به اندازه سیستم عامل اندروید امکان استفاده هوشمندانه و متفاوت را به شما نمی‌دهد اما سیستم عاملی با طراحی ساده و استفاده آسان است که از بهترین اپلیکیشن‌ها و بازیهای طراحی شده برای موبایل سود می برد.

ویندوز تلفن: بعد از شکست «ویندوز موبایل» مایکروسافت سیستم عامل جدیدی را برای تلفن‌های همراهش با نام «ویندوز فون» (windows phone) را طراحی کرد که تنها سیستم عاملی است که نوع جدیدی از طراحی را به کاربر ارائه می دهد. در این سیستم عامل به جای اینکه برنامه‌ها به صورت آیکون جدولی نشان داده شود، از آیکونهای زنده ای استفاده شده است که در واقع نیمی آیکون برنامه و نیمی ویجت (ابزارک) است. هر برنامه‌ای که روی صفحه نمایش شما وجود دارد به صورت اطلاعات زنده ای که تغییر می‌کنند و یا گرافیک نشان داده می شود.

3. ویژگی خاص تلفن همراهتان را انتخاب کنید

وقتی برای خرید تلفن همراه به مجتمع‌های فروش تلفن همراه مراجعه می کنید، انتخاب‌های زیادی پیش روی شما قرار داده می‌شود اما هیچوقت نمی‌توانید به کارمندان و فروشندگان یک نمایندگی خاص درباره ویژگی‌هایی که در مورد تلفنهای همراهشان می‌دهند اعتماد کنید و بر اساس حرف آنها مدل موبایل مورد نظرتان را انتخاب کنید.

بهتر است اگر دوستی دارید که اطلاعات کافی درباره تلفن‌های همراه دارد، وی را برای خرید تلفن با خود ببرید و اگر چنین امکانی برای شما وجود ندارد، تعدادی از مهمترین ویژگیهای هر تلفن همراه در زیر آورده شده است که می توانید بر اساس آنها انتخاب درستی داشته باشید.

صفحه نمایش: هر یک از صفحه‌های نمایش AMOLED یا LCD در نوع خود صفحه‌های نمایش خوبی محسوب می‌شوند. برای انتخاب یک صفحه نمایش با کیفیت مناسب لازم است به رزولوشن تصویر توجه کنید.

حداقل کیفیت مورد نیاز شما می‌تواند یک صفحه نمایش با کیفیت 800×480 پیکسلی باشد اما اگر یک تلفن با صفحه نمایش 1280×720 پیکسلی انتخاب می کنید باید بدانید که این تلفن بالاترین کیفیت تصویر را دارد. هر صفحه نمایشی که دارای کلمه Retina است و از سوی اپل طراحی شده شما را ناامید نخواهد کرد.

پردازنده دو هسته‌ای: موبایل‌هایی که از داشتن یک پردازنده دو هسته‌ای سود می برند بهترین گزینه‌ها هستن چراکه این تلفن‌ها نسبت به موبایل‌های یک هسته‌ای عمر مفید طولانی‌تر دارند. گوشی‌های یک هسته‌ای اگرچه تلفن‌های ارزان‌تری هستند و بعضی سیستم‌های عامل مانند ویندوز تلفن و بلک بری روی دستگاه‌های دو هسته‌ای نصب نمی‌شوند اما اگر حق انتخاب دارید حتما یک تلفن با پردازشگر دو هسته‌ای یا حتی چهار هسته‌ای را انتخاب کنید و این نکته را در نظر بگیرید که قرار نیست تمام پولتان را بابت خرید یک تلفن همراه پرداخت کنید بلکه گوشی‌های هوشمند جدید در واقع کامپیوترهای شخصی کوچکی هستند که باید از قدرت پردازش بالایی برخوردار باشند.

اتصال 4G LTE: اگر بیشتر فعالیتهایتان به اینترنت مربوط می‌شود و سرعت اتصال نیز برایتان اهمیت دارد موبایلی را انتخاب کنید که از اینترنت 4G پشتیبانی کند و علاوه بر آن طول عمر باتری خوبی نیز داشته باشند، اگرچه به نظر می‌رسد LTE (استانداردی جهت انتقال داده‌های پرسرعت بی‌سیم برای تلفن) در حال حاضر ویژگی چندان مهمی نباشد اما به خاطر داشته باشید که موبایلتان را تنها برای دو سال نمی خرید. بنابراین اگر در خرید تلفن همراه به این نکته دقت نداشته باشید ممکن است در دو یا سه سال آینده موبایل‌هایی را ببینید که با سرعت بی نظیری به اینترنت وصل می‌شوند در حالیکه موبایل شما از این مزیت بی‌بهره است.

سیستم عامل به‌روزرسانی شده: اگر تلفن همراهی با سیستم عامل اندروید را انتخاب کرده‌اید، دقت کنید که ورژن Lollipop 5.0 روی آن نصب شده باشد، اما اگر موبایل انتخابیتان ویندوز تلفن دارد این ویندوز باید نسخه Windows Phone 8.1 باشد و اگر یکی از موبایل های بلک بری را انتخاب کرده‌اید باید سیستم عامل آن ورژن 10 باشد. آخرین ورژن گوشی‌های اپل نیز با iOS 8 ارائه می‌شود.

دوربین با کیفیت: قبل از خرید موبایل با آن چند عکس امتحانی بگیری و کیفیتش را با دوربین آخرین ورژن iPhone مقایسه کنید اگر نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد پس احتمالا کیفیت عکس بالایی ندارد. شما همیشه دوربین عکاسیتان را درست وقتی یک اتفاق جالب

می‌افتد، همراه ندارید در حالیکه یک موبایل همیشه در جیبتان است.

پس تلفنی را انتخاب کنید که بتواند یک عکس را حداقل با کیفیتی متوسط را به شما ارائه دهد. در حال حاضر سامسونگ و آیفون بهترین دوربین‌ها را دارند.

ویژگی‌های تغییر یافته سیستم عامل: حواستان را به تغییراتی که در سیستم عامل هر تلفن همراه به وجود آمده است جمع کنید به خصوص اگر یک تلفن اندروید را انتخاب می‌کنید. برای مثال در تغییراتی که در چند سال اخیر در تلفن‌های نوکیا به وجود آمده است، تمام سرویس‌های گوگل حذف و سرویس‌های مایکروسافت جایگزین شده است.

عمر باتری: در مورد این ویژگی از فروشنده سوال بپرسید یا قبل از خرید در اینترنت جست‌وجو کنید. تفاوت یک موبایل با عمر باتری فوق العاده و یک موبایل با عمر باتری افتضاح مثل تفاوت روز و شب است؛ عمر باتری تلفن همراه شما با گذشت زمان کمتر نیز می‌شود، بنابراین اگر موبایلی را خریده‌اید که از همان روز اول نیز نمی‌تواند در طول یک روز شارژ نگه دارد، طی 12 تا 24 ماه شرایط بدتر نیز خواهد شد. اگر امکان دارد موبایلی را انتخاب کنید که باتری قابل تعویض دارد اگرچه تعداد موبایل‌های هوشمندی با این ویژگی امروزه کم است.

اندازه: مطمئن شوید که موبایلی که انتخاب می‌کنید در دستتان جا می‌شود؛ اگرچه یک صفحه نمایش کوچک آزاردهنده است اما موبایلی که صفحه بیش از اندازه پهن و بزرگ دارد نیز دردسرهایی را به وجود می‌آورد؛ مدل‌های مختلف موبایل هر روز تغییر می‌کنند اما به خاطر داشته باشید که شما این تکنولوژی را باید همه جا با خود حمل کنید پس مطمئن شوید سایز موبایلتان با سایز جیبتان هماهنگ است.

میکرو SD: اگرچه داشتن یک کارت حافظه جانبی مساله حیاتی به شمار نمی‌آید اما اگر می‌خواهید تلفن‌تان را پر از آهنگهای مختلف کنید یا فایلهای زیادی را روی آن ذخیره کنید، چنین ویژگی حتما به کارتان خواهد آمد. موبایلی را انتخاب کنید که حداقل 8 گیگ حافظه داخلی داشته باشد و اگر موبایلتان 16 تا 32 گیگ حافظه را نیز پشتیبانی کند، مطمئن باشید که به راحتی نمی توانید چنین فضای بزرگی را پر کنید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها