کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای نفت در بازارهای جهانی


کد خبر : ۸۰۴۷۰شنبه، ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹:۵۲۳۷۳ بازدید

به دنبال امیدواری نسبت به اینکه بسته محرک مالی دولت آمریکا سبب تقویت اقتصاد و تقاضا برای انرژی خواهد شد، و در حالی که کاهش تولید ...

به دنبال امیدواری نسبت به اینکه بسته محرک مالی دولت آمریکا سبب تقویت اقتصاد و تقاضا برای انرژی خواهد شد، و در حالی که کاهش تولید توسط عرضه کنندگان بزرگ شکاف بین عرضه و تقاضا را کاهش داده است، قیمت نفت روز جمعه بیش از 2 درصد افزایش داشت و به بالاترین رقم ها در طی بیش از یک سال گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و 29 سنت معادل 2.1 درصد جهش به 62 دلار و 43 سنت رسید. در اواسط دیروز قیمت نفت برنت تا 62 دلار و 83 سنت رسید که بالاترین رقم از 22 ژانویه 2020 تاکنون بود. قیمت نفت خام آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 23 سنت معادل 2.1 درصد افزایش به 59 دلار و 47 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت دیروز تا 59 دلار و 82 سنت رسید که بالاترین رقم ثبت شده از 9 ژانویه 2020 تاکنون بود.

بدین ترتیب در این هفته نفت خام آمریکا حدود 4 درصد و نفت برنت 5.3 درصد رشد قیمت هفتگی را تجربه کردند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا قرار است با گروهی از شهرداران و فرمانداران دموکرات و جمهوری خواه مناطق مختلف آمریکا ملاقات کند و تلاش ها برای به تصویب رساندن بسته محرک مالی 1.9 تریلیون دلاری پیشنهادی اش در کنگره را ادامه دهد. هدف این طرح تقویت رشد اقنتصادی و کمک به میلیون ها آمریکایی بیکار عنوان شده است.

هر سه شاخص اصلی بورس آمریکا در مسیر ثبت دومین افزایش هفتگی متوالی قرار گرفتند. کاهش شدید موارد جدید ابتلا به کرونا و بستری شدگان این امیدواری را ایجاد کرده که زندگی به تدریج به حالت عادی باز خواهد گشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها