کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای نفت برنت از 61 دلار گذشت


کد خبر : ۸۰۴۳۴چهارشنبه، ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲:۵۸۱۱۰۶ بازدید

بهای نفت اوایل این هفته به بالاترین میزان خود در 13 ماه گذشته رسید. برای اولین بار از زمان شیوع همه‌گیری کرونا، ارزش طلای سیاه دوباره ...
بهای نفت برنت از 61 دلار گذشتبهای نفت برنت از 61 دلار گذشت

بهای نفت اوایل این هفته به بالاترین میزان خود در 13 ماه گذشته رسید. برای اولین بار از زمان شیوع همه‌گیری کرونا، ارزش طلای سیاه دوباره به بالای ۶۰ دلار بازگشت. کاهش میزان عرضه نفت توسط برخی تولیدکنندگان عمده و امید به این‌که میزان تقاضا در ماه‌های آینده بالا خواهد رفت از دلایل این افزایش عنوان می‌شوند.

تا لحظه انتشار این گزارش (حدود یک بامداد چهارشنبه به وقت تهران) بهای نفت برنت به ۶۱.۲۰ دلار رسیده است. قیمت نفت «وست تگزاس» نیز ۵۸.۴۱ دلار است. قیمت روزانه نفت سنگین ایران دیروز ۵۶.۵۲ دلار بود که احتمالا فردا با افزایش مواجه خواهد شد.

استفن اینس، استراتژیست ارشد بازارهای جهانی در شرکت «آکسی» به رویترز گفت چند عامل باعث می‌شود نسبت به افزایش تقاضای سوخت (که منجر به افزایش قیمت نفت می‌شود) امید وجود داشته باشد: پیش‌روی بسته انگیزشی در کنگره آمریکا، ادامه واکسیناسیون در کشورهای مختلف در جهان و کاهش (هرچند اندک) بهای دلار آمریکا.

عربستان سعودی، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت در جهان، ماه گذشته اعلام کرد به صورت داوطلبانه تولید نفت خود را در ماه‌های فوریه و مارس روزی یک میلیون بشکه کاهش می‌دهد تا به ایجاد توازن در بازار جهان کمک کند. این کشور به همراه سایر کشورهای اوپک و گروهی از کشورهای تولیدکننده نفت بیرون از اوپک به رهبری روسیه در چند سال گذشته تحت گروه «اوپک پلاس» بر سر کاهش تولید برای افزایش قیمت توافق کرده‌اند. اعلام اخیر عربستان البته یک‌جانبه بود.

بانک دانمارکی ساکسو دوشنبه این هفته در تحلیلی از وضعیت بازار گفته بود «تصمیم عربستان سعودی برای کاهش تولید» و چشم‌انداز افزایش تقاضا به علت شتاب گرفتن روند واکسیناسیون باعث بهبود وضعیت بازار خواهد شد.

آمریتا سن، تحلیلگر ارشد نفت در شرکت «انرژی اسپکتس» روز دوشنبه در گفتگویی با بلومبرگ گفت بهای نفت در سال آینده می‌تواند به بیش از ۱۰۰ دلار برسد.

خانم سن گفت پیش‌بینی او پیش از این رسیدن قیمت نفت به بیش از ۸۰ دلار در سال ۲۰۲۲ بوده است اما الان به علت «افزایش نقدینگی» احتمال می‌دهد قیمت ۱۰۰ دلاری نیز ممکن باشد.

تحلیلگران انتظار دارند در نیمه دوم سال جاری شاهد رشد چشمگیر قیمت نفت باشیم. از جمله دلایل جانبی افزایش قیمت نفت این است که فعلا تا مدت‌ها شاهد افزایش طلای سیاه در آمریکا، که از زمان دنیاگیری کرونا به شدت کاهش یافته است، نخواهیم بود. تولیدکننده‌های احتمالی در زمان ریاست‌جمهوری جو بایدن احتمالا با محدودیت‌هایی بیش از زمان رئیس‌جمهور قبلی، دونالد ترامپ، روبرو خواهند بود.

از سوی دیگر اما رشد اقتصادی در آمریکا (که با کاهش دنیاگیری کرونا در این کشور طبیعی است) باعث افزایش قیمت جهانی نفت خواهد شد. جنت یلن، وزیر خزانه‌داری جدید آمریکا، روز یکشنبه در گفتگو با شبکه «سی‌ان‌ان» گفت انتظار دارد که اگر بسته انگیزشی حاضر در کنگره تصویب شود، آمریکا تا سال آینده بیکاری را به نزدیک صفر برساند و به اشتغال کامل برسد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها