کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جهش قیمت بیت کوین


کد خبر : ۸۰۳۹۳دوشنبه، ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰:۰۳۸۲۲۳ بازدید

شرکت خودروسازی تسلا اعلام کرده در ماه ژانویه یک و نیم میلیارد دلار بیت‌کوین خریداری کرده و انتظار دارد در آینده در معاملات ...
جهش قیمت بیت کوینجهش قیمت بیت کوین

شرکت خودروسازی تسلا اعلام کرده در ماه ژانویه یک و نیم میلیارد دلار بیت‌کوین خریداری کرده و انتظار دارد در آینده در معاملات خود این رمز ارز را به عنوان یک روش پرداخت قبول کند. با اعلام این خبر قیمت بیت‌کوین با ۱۴ درصد افزایش، به نزدیک ۴۴ هزار دلار رسید.

اتفاق اخیر چند روز پس از آن است که ایلان ماسک، مدیر عامل خودروسازی تسلا در بیوگرافی صفحه شخصی توییتر خود از هشتگ بیت‌کوین استفاده کرده بود که آن هم به نوبه خود قیمت‌ این رمز ارز را بالا برده بود.

هر چند ماسک بعدا این هشتگ را از صفحه خود حذف کرد اما درباره بیت‌کوین و سایر رمز ارزها سخن گفته بود؛ از جمله رمزارز "دوژکوین" که بعد از اظهارات او ۵۰ درصد ارزش آن بالا رفت.

ماسک هفته پیش در توییتی گفته بود بیت‌کوین در آستانه پذیرش گسترده در میان سرمایه‌گذاران است.

تحلیلگران بازار معتقدند سرمایه‌گذاری تسلا "قوانین بازی" را در بازار ارزهای دیجیتال تغییر خواهد داد.

در نیمه دسامبر قیمت بیت‌کوین به ۲۰ هزار دلار بود که که از آن زمان تا کنون ارزش آن بیش از دو برابر شده است.

قیمت بیت‌کوین در اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی حدود ۱۰۰۰ دلار بود.

ارزهای دیجیتال که تا چند سال پیش برای بسیاری ناشناخته بودند با گذشت زمان وضعیت متفاوتی نسبت به گذشته پیدا کرده‌اند؛ و حالا استفاده از آن در معاملات مانند ارزهای معتبر جهانی نظیر دلار و یورو تقویت شده است.

بیش از ۴ ماه پیش ماه پیش "پی‌پال" سیستم معتبر انتقال پول اعلام کرد که کاربرانش می‌توانند از بیت‌کوین و سایر رمزارزها برای خرید و فروش در این درگاه اینترنتی استفاده کنند؛ این شرکت در ماه نوامبر گفته بود حدود ۲۶ میلیون فروشنده رمز ارزهای معتبر را قبول خواهند کرد.

اعلام شرکت تسلا در استفاده از این رمز ارز در معاملات خود در آینده در حالیست که هنوز بعضی بانکهای مرکزی درباره استفاده از آن هشدار می‌دهند؛ از جمله بانک مرکزی بریتانیا مدتی پیش درباره استفاده از این رمز ارز به عنوان روش معتبر پرداخت هشدار داده بود.

رمز ارزها تحت نظارت نهادهای مالی و بانکی خاصی نیستند از همین رو می‌توانند بسیاری از نهادهای ناظر را دور بزند که همین مایه نگرانی بانکهاست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها