کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعلام جزئیات اسکناس های جدید با حذف 4 صفر


کد خبر : ۸۰۳۷۷دوشنبه، ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴:۱۶۶۵۱۳ بازدید

رونمایی از نسل جدید اسکناس‌های هزارتومانی، 2 هزار تومانی و 5 هزار تومانی انجام شد و فرآیند انتشار و عرضه این اسکناس ها ...
اعلام جزئیات اسکناس های جدید با حذف 4 صفراعلام جزئیات اسکناس های جدید با حذف 4 صفر

رونمایی از نسل جدید اسکناس‌های هزارتومانی، 2 هزار تومانی و 5 هزار تومانی انجام شد و فرآیند انتشار و عرضه این اسکناس ها طی ماه های آتی صورت خواهد گرفت.

امیر شکری، رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک، با اشاره به رونمایی از نسل جدید اسکناس ها گفت: تمام اسکناس‌ها و ایران‌چک‌ها در قالب، اندازه و ساختارهای واحد توزیع خواهند شد و تکثر در اندازه و قالب در اسکناس‌های جدید حذف می‌شود.
 

اهم نکات مطرح شده در این مصاحبه به شرح زیر است:

- در راستای پروژه بازآرایی اسکناس و مسکوک کشور، نسل جدید سه قطعه اسکناس شامل اسکناس‌های هزارتومانی، 2 هزار تومانی و 5 هزار تومانی نیز طراحی شده اند که از آنها رونمایی شد و فرآیند تولید انبوه و عرضه این اسکناس ها طی ماههای آتی صورت خواهد گرفت.

- تلاش شده در طراحی اسکناس‌های جدید از عناصر مذهبی، فرهنگی، هنری و تاریخی کشور به نحو شایسته استفاده شود. بر این اساس، در پشت اسکناس‌ 5 هزار تومانی از طرح  آرامگاه حافظ شیرازی، در پشت اسکناس‌ 2 هزار تومانی از طرح مقبرةالشعرا تبریز و در پشت اسکناس‌ هزار تومانی از طرح آرامگاه شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا استفاده شده است.

- بر اساس سند اسکناس که حدودا دو سال پیش به تصویب رسید، تمام اسکناس‌ها و ایران‌چک‌ها در قالب، اندازه و ساختارهای واحد توزیع خواهد شد و تکثر در اندازه و قالب در اسکناس‌های جدید حذف می‌شود، اما ضرایب امنیتی و عناصر به کار رفته در هر اسکناس متفاوت خواهد بود. 

- طراحی و عرضه اسکناس‌های جدید هزینه اضافی بر کشور تحمیل نمی‌کند، زیرا عمر مفید اسکناس در کشور ما 5 سال است و چاپ و توزیع اسکناس همواره و طبق روال توسط بانک مرکزی انجام شده است.

- همراستایی با لایحه حذف 4 صفر از پول ملی و ایجاد آمادگی برای آن از دیگر مزایای این اسکناس ها به شمار می رود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها