کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایران به کدام کشورها خودرو صادر میکند؟


کد خبر : ۸۰۳۳۷یکشنبه، ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴:۵۲۱۰۲۰۵ بازدید

به دلیل شرایط تحریم‌ها و مشکلات در تامین قطعات و تولید خودرو، اولویت با تامین نیاز بازار داخلی است و صادرات خاصی وجود ندارد.
ایران به کدام کشورها خودرو صادر میکند؟ایران به کدام کشورها خودرو صادر میکند؟

حدود 3 سال است که واردات خودرو به کشور ممنوع شده و امکان ورود هر گونه خودرو به داخل کشور به دلیل تغییر در ضوابط واردات خودرو و ممنوعیت ثبت سفارش وجود ندارد، اما در مقابل صادرات خودرو امکان پذیر است و خودروسازان می‌توانند هم در کشور‌های دیگر خودرو صادر کنند، هم در آنجا کارخانه بگذارند.

طبق اعلامی گمرک ایران در سال 98، خودروسازان توانستند به کشور‌های هنگ کنک، تایوان، سوریه، امارات، اسپانیا، چین، عراق و ترکیه صادرات خودرو داشته باشند.

سید روح اله لطیفی سخنگوی گمرک ایران با بیان اینکه سال 98، حدود یک هزار و 300 دستگاه خودرو به وزن یک هزار و 573 تن به 9 کشور هنگ کنک، تایوان، سوریه، امارات، اسپانیا، چین، عراق و ترکیه صادر شد، گفت: کشور عراق با سه میلیون و 122 هزار و 900 دلار، جمهوری آذربایجان با یک میلیون و 159 هزار و 400 دلار، سوریه با 981 هزار و 825 دلار سه مقصد نخست خودرو‌های ایرانی بودند.

لطیفی افزود: هنگ کنگ با 116 هزار و 862 دلار، اسپانیا با 96 هزار و 362 دلار، تایوان با 79 هزار و 521 دلار، چین با 36 هزار و 600 دلار، ترکیه با هفت هزار دلار و امارات با چهار هزار و 662 دلار دیگر خریداران خودرو از ایران بودند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها