کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سقوط 37 هزار واحدی شاخص کل بورس تهران امروز شنبه


کد خبر : ۸۰۳۱۱شنبه، ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴:۳۲۸۲۵۵ بازدید

شاخص کل در بازار بورس امروز (‌شنبه) 37 هزار واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به عدد یک میلیون و 135 هزار واحد رسید.
سقوط 37 هزار واحدی شاخص کل بورس تهران امروز شنبهسقوط 37 هزار واحدی شاخص کل بورس تهران امروز شنبه

شاخص کل در بازار بورس امروز (‌شنبه) 37 هزار واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به عدد یک میلیون و 135 هزار واحد رسید.

در معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۹۲۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۰ هزار و ۹۱۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با هفت هزار و ۲۰ واحد کاهش به ۴۱۶ هزار و ۱۲۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با چهار هزار و ۵۹۱ واحد افت به ۲۷۲ هزار و ۱۴۶ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۳۱ هزار و ۵۸۰ واحد و شاخص بازار دوم ۶۱ هزار و ۹۵۰ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد تولید فولاد سپید فراب کویر (کویر) با ۲۴۷ واحد، پتروشیمی شازند (شاراک) با ۱۳۵ واحد، ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس (زپارس) با ۵۹ واحد، فنرسازی زر (خزر) با ۴۱ واحد، بیمه ملت (ملت) با ۴۰ واحد، آهنگری تراکتورسازی ایران (خاهن) با ۳۷ واحد و نورد و قطعات فولادی (فنورد) با ۳۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و ۸۱۴ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۵۲۲ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۳۶۳ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با دو هزار و ۱۳۲ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۳۸۴ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۲۷۰ واحد و نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۱۲۷ واحد ،تاثیر منفی بر شاخص گذاشتند.

برپایه این گزارش امروز نماد صنعتی زر ماکارون (غزر)، ملی صنایع مس ایران (فملی)،‌ سایپا (خساپا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)،‌ کاشی الوند (کلوند)، سرمایه گذاری سیمان تامین (سیتا) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) درگروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۵۰۱ میلیون و ۳۷۴ هزار برگه سهم به ارزش هفت و ۷۵۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز حدود ۲۹۴ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۱۳۹ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۵۰۴ میلیون برگه سهم به ارزش ۴۶ هزار و ۵۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای توزیع داروپخش (دتوزیع)،‌ قاسم ایران (قاسم)، مجتمع صنایع لاستیک یزد (پیزد)، سیمان ساوه (ساوه)، تولیدی و خدمات صنایع نوز توکا (وتوکا)، کلر پارس (کلر)،‌ سرمایه گذاری پویا (وپویا) و فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال (قچار)‌  با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

امروز نمادهای پلیمر آریاساسول (آریا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)،‌ سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) هم تاثیر منفی بر شاخص این بازار داشتند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها