کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تشكيل اتحاديه جديد تلفن همراه


کد خبر : ۸۰۳۰جمعه، ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۴:۴۲۱۴۶۴ بازدید

از زمان تشكيل اتاق اصناف براساس اصلاحيه سال گذشته قانون نظام صنفي حالا زمان آن فرارسيده تا اتحاديه‌های همگن در هم ادغام و اتحاديه قوی ...

از زمان تشكيل اتاق اصناف براساس اصلاحيه سال گذشته قانون نظام صنفي حالا زمان آن فرارسيده تا اتحاديه‌هاي همگن در هم ادغام و اتحاديه قوي و منسجم‌تري شكل گيرد بر اين اساس است تشكيل اتحاديه تلفن همراه مجزا از ساير رسته‌هاي مخابراتي ضروري به‌نظر مي‌رسد و چانه‌زني‌هايي براي وقوع اين مهم آغاز شده است. باتوجه به تغيير تحولات در اتاق اصناف ايران، رسيدگي و تدوين آيين‌نامه‌ها،يكي از برنامه‌هاي مهم روسا در اين حوزه به‌شمار مي‌رود. پيش‌بيني مي‌شود باتوجه به اينكه تلفن همراه در بيش از 1000 واحد صنفي توزيع مي‌شود، دو متولي از اتحاديه صوت و تصوير و اتحاديه مخابرات سال‌هاست كه حمايت آن را برعهده دارند.

 در اين رابطه افشار فروتن لاريجاني رييس انجمن سيمكارت و گوشي درخصوص تشكيل اتحاديه صنفي تلفن همراه گفت: تلفن همراه باتوجه به ضريب نفوذ و پوششي كه كاربران گسترده‌يي دارد بنابراين بايد اتحاديه صنفي مشخصي در اين حوزه نيز فعاليت داشته باشد.

وي ادامه داد: متاسفانه در چند سال گذشته تلفن همراه در زمينه ارايه خدمات خريد و فروش زيرنظر اتحاديه صوت و تصوير و اتحاديه مخابرات فعاليت مي‌كند.

فروتن لاريجاني در پاسخ به سوالي مبني‌بر اينكه آيا شما موافق تشكيل اتحاديه تلفن همراه به‌طور مستقل هستيد يا خير گفت: سال‌هاست كه فعالان انجمن و سيمكارت در بخش اتاق بازرگاني پيگير اين موضوع هستند كه اميدواريم ساماندهي تلفن همراه باتوجه به گستردگي كاربران در اين زمينه صورت گيرد و اتحاديه تلفن همراه شكل بگيرد.  وي در رابطه با مزاياي تشكيل اتحاديه تلفن همراه گفت: انجمن صنفي واردكنندگان گوشي در اين زمينه مي‌تواند ارتباط تنگاتنگي در خصوص ساماندهي بازار تلفن همراه داشته باشد. بنابراين درخصوص معضلات قاچاق تلفن همراه انجمن‌هاي صنفي نيازمند اين است تا با تدوين برنامه‌هاي گسترده از اين معضلات جلوگيري كند.

وي در پايان خاطرنشان كرد: در زمينه يك‌پارچگي فعاليت تلفن همراه خلأ قانوني وجود ندارد، باتوجه به اينكه تلفن همراه نيز از گستردگي واحدهاي صنفي برخوردار است مي‌تواند زيرنظر مجموعه خود فعاليت نتيجه‌بخشي داشته باشد. به‌نظر من وجود دو متولي در صنف تلفن همراه سبب عدم اعتماد كاربران و استفاده‌كنندگان مي‌شود و اميدواريم اين قانون در آينده نزديك هدفمند شود.

غلامحسين كريمي خراساني رييس اتحاديه دستگاه‌هاي مخابراتي ارتباطي و لوازم جانبي در گفت‌وگو با «تعادل» در خصوص تشكيل اتحاديه صنف موبايل گفت: اتحاديه مستقل تعريف و مفهوم خاصي ندارد كليه تجهيزات تلفن همراه از قبيل زيرساخت‌ها تا خدمات از اتحاديه مخابرات نشات مي‌گيرد و ساماندهي بايد زيرنظر مخابرات باشد.

وي افزود: از 60 سال گذشته تاكنون تلفن‌هاي هندلي از مخابرات تفكيك‌پذير نيست و اما با گذشت زمان و باوجود تكنولوژي‌هاي گسترده تلفن‌هاي همراه در كشور شكل گرفتند اما متاسفانه در كشورمان خلأ قانوني در نظام صنفي وجود دارد به‌طور مثال كساني كه از 300واحد صنفي برخوردار هستند مي‌توانند اتحاديه خاصي را براي خود تشكيل دهند و اين قانون درست نيست چرا كه سبب خلل و فراواني اتحاديه‌هاي صنفي مي‌شود.

غلامحسين كريمي خراساني افزود: 70درصد از فعالان تلفن همراه در بازار موبايل بدون جواز و به صورت غيرقانوني و خلاف از اتحاديه صوت و تصوير پروانه اخذ كرده‌اند و در بازار علاءالدين نيز بيش از 50درصد بدون جواز هستند. اميدواريم مسوولان براي ساماندهي تلفن همراه از راه‌هاي كارشناسي‌تري استفاده كنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها