کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سازمان حمایت: گرانی سیمان هیچ توجیهی ندارد


کد خبر : ۸۰۲۵۲چهارشنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴:۴۹۵۵۲۴ بازدید

سازمان حمایت اعلام کرد: در شرایط فعلی با توجه به ادعای مطروحه توسط شرکت های تولیدی در خصوص افزایش قیمت نهاده های تولید ...
سازمان حمایت: گرانی سیمان هیچ توجیهی نداردسازمان حمایت: گرانی سیمان هیچ توجیهی ندارد

سازمان حمایت اعلام کرد: در شرایط فعلی با توجه به ادعای مطروحه توسط شرکت های تولیدی در خصوص افزایش قیمت نهاده های تولید با عنایت به عدم دسترسی به مستندات درخواستی، امکان اظهار نظر درخصوص وجاهت قانونی افزایش قیمت سیمان مقدور نمی باشد.

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان  در واکنش به انتشار مطلبی در این رسانه تحت عنوان " سیمان دولتی 16 هزار تومان، سیمان آزاد 40 هزار تومان/چرا دولت بازار سیمان را بهم ریخت؟" به ارائه توضیحاتی پرداخت .

در توضیحات سازمان حمایت به نقل از منایی عضو هیات مدیره و معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات این سازمان آمده است:

«خاطرنشان می سازد محصول سیمان ازحیث حساسیت دربازار مصرف در زمره اقلام کالایی مشمول بند (ج) مصوبه شماره 151780/60 مورخ 10/06/1397 کارگروه تنظیم بازار (دستورالعمل نحوه تعیین قیمت کالا و خدمات) قرار داشته و بر این اساس مقرر گردیده قیمت آن با رعایت ضوابط قیمت گذاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان (مصوب هیات تعیین و تثبیت قیمت ها) و درصدهای سود عمده فروشی، خرده فروشی، پخش و دستورالعملهای مربوطه راساً توسط واحدهای تولیدی تعیین گردد و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها نیز موظفند همزمان با رصد و پایش مستمر بازار در صورت افزایش غیر متعارف قیمت ها یا دریافت شکایت مراتب را رسیدگی و اعمال قانون نمایند.

در همین راستا و به جهت تطبیق عملکرد واحدهای تولیدی برای رعایت ضوابط عمومی قیمت گذاری این سازمان با توجه به افزایش قیمت سیمان، از انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان و برخی شرکتهای تولیدکننده سیمان درخواست ارسال اطلاعات لازم مربوط به آنالیز بهای تمام شده، صورتهای مالی حسابرسی شده قانونی و سایر مستندات لازم را نمود که البته تاکنون همکاری و اقدام موثری از ناحیه انجمن سیمان و شرکتهای ذیربط در این خصوص صورت نگرفته است. لذا در شرایط فعلی با توجه به ادعای مطروحه توسط شرکت های تولیدی در خصوص افزایش قیمت نهاده های تولید اعم از حاملهای انرژی، حمل و نقل، کیسه بسته بندی و ...، نظر به اینکه بررسی این سازمان منوط به دریافت اطلاعات و مدارک مستند و متقن از شرکت ها می باشد، بنابراین با عنایت به عدم دسترسی به مستندات درخواستی، امکان اظهار نظر درخصوص وجاهت قانونی افزایش قیمت سیمان مقدور نمی باشد.

لازم به ذکر است فارغ از توضیحات فوق، سازمان حمایت درجهت حل مشکلات اخیر صنعت سیمان نظیر افزایش قیمت سوخت مازوت درفصل سرما (معادل نرخ جهانی)، قطع متناوب برق برخی از واحدهای تولیدی نسبت به انعکاس به موقع مشکلات به مراجع ذیصلاح (ازطریق وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت به وزرای محترم نفت و وزارت نیرو) اقدام نموده که تاکنون حسب تصویبنامه شماره 122778 مورخ 27/10/1399 هیات محترم وزیران مقرر گردید بهای سوخت مازوت کارخانه ها معادل نرخ گازمصرفی بخش صنعت و معدن محاسبه شود، بنابراین در این خصوص تاثیر افزایشی در قیمت فروش کارخانجات سیمان متصور نمی باشد. لذا قیمت درب کارخانه سیمان پاکتی تیپ 2 بدون مالیات ارزش افزوده معادل با 155،000 ریال و قیمت مصرف کننده نهایی آن با احتساب کرایه حمل و مالیات ارزش افزوده برابر با 195،000 ریال می باشد.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها