کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

وضعیت نرخ ارز در بازار تهران


کد خبر : ۸۰۲۲۶سه شنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲:۱۵۱۵۸۳۴ بازدید

قیمت آزاد ارز در بازار تهران دو روز پس از انتشار پیش‌بینی رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر کاهش نرخ دلار به زیر 20 هزار تومان و همزمان با رد ...
وضعیت نرخ ارز در بازار تهرانوضعیت نرخ ارز در بازار تهران

قیمت آزاد ارز در بازار تهران دو روز پس از انتشار پیش‌بینی رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر کاهش نرخ دلار به زیر 20 هزار تومان و همزمان با رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس ، بار دیگر آهنگ صعودی به خود گرفت و فاصله خود را با نرخ رسمی افزایش داد.

بانک مرکزی در جریان معاملات روز سه‌شنبه نیز نرخ رسمی عرضه دلار آمریکا توسط صرافی‌های تحت مدیریت خود را همچون روز دوشنبه، ۲۳ هزار و ۸۷۰ تومان تعیین کرد. با وجود ثبات نرخ رسمی، قیمت آزاد دلار در مقایسه با روز گذشته بیش از ۲۰۰ تومان افزایش یافت و به بالای ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی یکشنبه شب در جریان گفتگویی تلویزیونی پیش‌بینی کرده بود که انتظارات در مورد نرخ ارز تعدیل می‌شود و نرخ دلار به زیر ۲۰ هزار تومان خواهد رسید.

هر چند بانک مرکزی روز دوشنبه، نرخ رسمی عرضه دلار را ۵۰ تومان کاهش داد که به افت بیش از ۴۰۰ تومانی نرخ آزاد دامن زد ولی روند نزولی بهای دلار در بازار آزاد تهران روز سه‌شنبه جای خود را به بازگشت سیر صعودی داد.

4o7mhk7ijfov5giqtjl.jpg

هر یورو نیز روز سه‌شنبه کمی بالاتر از ۲۹ هزار و ۳۵۰ تومان معامله شد که ۵۰۰ تومان بالاتر از نرخ رسمی عرضه بانک مرکزی بود.

با وجود کاهش ۲۲ دلاری قیمت جهانی هر اونس طلا، رشد قیمت دلار در بازار موجب شد تا بهای هر قطعه تمام سکه طلا با حدود ۴۴ هزار تومان افزایش به بالای ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برسد و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۴ هزار تومان گران‌تر شود و یک میلیون و ۹۵ هزار تومان مبادله شود.

برخی فعالان بازار ارز، عدم اطمینان حاصل از رد کلیات بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۱۴۰۰ در جلسه صبح سه‌شنبه مجلس را یکی از دلایل تحریک تقاضا در معاملات این روز عنوان کردند. البته رئیس کل بانک مرکزی پیش‌تر با تلاش گروهی از نمایندگان مجلس برای حذف ارز رسمی ۴۲۰۰ تومانی مخالفت کرده و این اقدام را عامل رشد قیمت ارز و تورم کالاهای اساسی عنوان کرده بود.

دولت در لایحه پیشنهادی خود دو نرخ رسمی ۴۲۰۰ تومانی و ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی را برای تبدیل دلارهای نفتی به ریال در نظر گرفته که نمایندگان مخالف آن را عامل توزیع رانت در میان واردکنندگان کالاهای اساسی می‌دانند. با این حال، با رد کلیات لایحه بودجه سال آینده که توسط کمیسیون تلفیق مجلس بر پایه حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی اصلاح شده بود، سرنوشت نرخ دلار همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی ماند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها