کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چه‌کسی مجوز برگزاری کنسرت‌ در کیش را صادر می‌کند؟


کد خبر : ۸۰۱۹۵سه شنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹:۴۶۵۸۸ بازدید

پس از سخنان ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت در روزهای گذشته مبنی بر برگزاری کنسرت در مناطق زرد با ظرفیت ۵۰ نفر که تهران هم جزء ...

پس از سخنان ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت در روزهای گذشته مبنی بر برگزاری کنسرت در مناطق زرد با ظرفیت ۵۰ نفر که تهران هم جزء آن است، در این روزها تعداد کنسرت‌های در حال برگزاری در جزیره کیش رو به افزایش است. این روزها که شیوع کرونا همه محافل را تعطیل کرده و حتی دید و بازدیدهای خانوادگی را به حداقل رسانده، برگزاری کنسرت های مختلف در جزیره کیش افکار عمومی را به خود جلب کرده است.

فارس نوشت: علی رغم هشدارهای پیاپی و حتی صحبت‌های اخیر ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اینکه برگزاری کنسرت در مناطق زرد که تهران هم جزو آن است، مجاز نبوده و فعالیت‌های فرهنگی فقط در مناطق آبی مجاز است آن هم فقط با ظرفیت ۵۰ نفر،همچنان تعداد کنسرت‌های در حال برگزاری در جزیره کیش رو به افزایش است.

در همین رابطه از محمد الهیاری مدیرکل دفتر موسیقی درباره برگزاری کنسرتها در جزیره کیش جویا شدیم که چرا در حالیکه وزارت بهداشت بر عدم برگزاری کنسرت حتی در مناطق آبی تاکید دارد، شاهد گرم شدن بازار کنسرتها در منطقه کیش هستیم؟ کنسرتهایی که حتی با شرط ظرفیت ۵۰ نفری حضور در سالن هم اقناع نشده و خبرها حاکی از حضور جمعیت های بیشتری در این رویدادها است.

هماهنگی برای صدور مجوز کنسرتهای کیش با دفتر موسیقی نشده

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در این خصوص توضیح داد: اجراها در منطقه آزاد کیش توسط مسولین ذی ربط خود این منطقه آزاد صادر می شود و مسئولین برای صدور مجوز اجراها در منطقه آزاد، هماهنگی را با دفتر موسیقی وزارت ارشاد ندارند و در این زمینه استعلامی صورت نمی گیرد.

الهیاری در پاسخ به این سوال که در این شرایط بنابر سلسله مراتب، مسئولین و صادرکنندگان مجوزها به چه نهادی باید پاسخگو باشند، افزود: دفتر موسیقی از مجوزهای صادره برای خوانندگان و همینطور پروتکل هایی که در همین سالنهای منطقه آزاد کیش اعمال و اجرا می شود اطلاعی ندارد.

مدیرکل دفتر موسیقی مشخصا مسئولیت عواقب ناشی از برگزاری کنسرت ها در شرایط کرونا در جزیره کیش را متوجه مسئولین این منطقه دانست و تصریح کرد: علی القاعده فرض بر این است که ستاد کرونا در استان هرمزگان نسبت به تجمع ها در استان حساسیت دارد و تذکرهای لازم را احیانا خواهند داد.

باتوجه به صحبت‌های چند روز پیش ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روز ششم بهمن‌ماه مبنی بر اینکه برگزاری کنسرت در مناطق زرد که تهران هم جزو آن است، مجاز نبوده و فعالیت‌های فرهنگی فقط در مناطق آبی مجاز است آنهم فقط با ظرفیت ۵۰ نفر، طی این روزها شاهد افزایش تعداد کنسرت‌های در حال برگزاری در جزیره کیش هستیم. در منطقه آزاد کیش همچنین برنامه‌های آتی با اجرای اشوان خواننده پاپ در تاریخ ۲۱ بهمن‌ماه هم اعلام و برنامه ریزی شده است. این در حالی است که به هیچ عنوان ظرفیت ۵۰ نفری سالن محل برگزاری کنسرت ها در این جزیره اعمال نشده و شواهد حاکی از حضور تعداد بیشتری از این حد نساب در سالنهای کنسرت است.

 

جلوگیری از ورود خودروهای غیر بومی به هرمزگان هم کارساز نشد

متاسفانه شرایط کرونا هنوز در کشورمان همچون دیگر کشورهای جهان وجود دارد و به عنوان جدی ترین تهدید علیه سلامت جامعه محسوب می شود. همین امر باعث شد تا استان هرمزگان طی روزهای گذشته اعلام کند که از پذیرفتن گردشگران، مهمانان و خودروهای غیر بومی به این استان معذور است و حالا علی رغم تمام این موارد، شواهد حاکی از رونق کنسرت ها و کشاندن مردم از شهرهای مختلف ایران به جزیره محدود کیش دارد. حالا با توجه به شرایط سینوسی و صعودی نزولی شیوع ویروس کرونا و خطراتی که هر لحظه می تواند گریبانگیر مردم باشد، باید منتظر بود تا توجیه مسولین منطقه آزاد گردشگری کیش را در این خصوص شنید.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها