کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت نجومی موز در بازار!


کد خبر : ۸۰۱۴۵یکشنبه، ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲:۵۹۹۱۸۴ بازدید

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار گفت: قیمت هر کیلو موز در میدان مرکزی کیلویی 38 هزار تومان به فروش می رود.

مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار افزود موز هندی از ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان و موز اکوادور ۳۸ هزار تومان در میدان مرکزی به فروش می‌رسد.

دارایی‌نژاد همچنین یخ‌زدگی را علت گرانی سبزی دانست و گفت: با توجه به سرما و یخ زدگی اخیر و اتمام سبزی دوره شهری، قیمت با نوساناتی در بازار روبه‌رو شده است.

 حدود یکماه پیش هم قیمت موز در بازار به کیلویی 50 هزار تومان رسیده بود که دلیل آن ممنوعیت ثبت سفارش جدید واردات موز بود پس از آن اعلام شد واردات موز به ازای صادرات موز منعی ندارد و قیمت به زیر 30 هزار تومان کاهش یافته بود که دوباره مسیر افزایشی را پیدا کرده است.

موز بومی محصول کشور ما نیست و چندین دهه است واردات موز انجام می شود و با قیمت های سرسام آور به مصرف کنندگان فروخته می شود اگرچه آن زمان نیاز به واردات هم نبود اما اکنون به یک نیاز ضروری برای خانواده ها تبدیل شده به طوری که وزارت جهاد برنامه ریزی کلانی کرده که در جنوب کشور اقدام به کشت این محصول کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها