کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

7 میلیون تومان؛ تازه ترین محاسبه غیررسمی از خط فقر


کد خبر : ۸۰۰۵۲پنجشنبه، ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰:۵۸۵۶۲۶ بازدید

اظهارات رئیس کمیته مزد شورای عالی کار با استناد به تازه ترین داده های کمیته امداد نشان می دهد که خط فقر در کشور به ماهانه ...
7 میلیون تومان؛ تازه ترین محاسبه غیررسمی از خط فقر7 میلیون تومان؛ تازه ترین محاسبه غیررسمی از خط فقر

اظهارات رئیس کمیته مزد شورای عالی کار با استناد به تازه ترین داده های کمیته امداد نشان می دهد که خط فقر در کشور به ماهانه 7 میلیون و 140 هزار تومان رسیده است.

این در حالی است که هنوز داده های رسمی از خط فقر در کشور وجود ندارد.به گزارش خراسان، حفظ قدرت خرید دهک های محروم، یکی از پرچالش ترین حوزه های سیاست گذاری در دهه های گذشته اقتصاد ایران بوده است. نشانه آن را هم می توان در نبود هیچ تعریف رسمی از خط فقر که بتوان در آن راستا هدف گذاری های بعدی بودجه ای را برای بازتوزیع یارانه ها انجام داد، مشاهده کرد.همین مسئله نیز  باعث شده هر از چندگاهی نهادهای گاه مرتبط با مقوله فقر، اقدام به ارائه محاسبات در این زمینه کنند.

یکی از تازه ترین این داده ها، گزارشی است که معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد ارائه کرده است.

به گزارش ایران جیب از ایسنا، وی شنبه این هفته با بیان این که فقر غذایی در مرکز رصد کمیته امداد سنجیده می شود اظهار کرد: مرکز رصد ماهانه در ۱۸۰۰ نقطه نمونه برداری و خط فقر غذایی را تعریف می کند. بر این اساس هم اینک خط فقر غذایی به ازای هر نفر ۶۷۰ هزار تومان است. اما در ادامه، دیروز توفیقی رئیس کمیته دستمزد شورای اسلامی کار در اظهاراتی قابل اعتنا، داده های کمیته امداد را مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر رقم ارائه شده یعنی 670 هزار تومان (مربوط به خط فقر غذایی) را در 3.3 نفر که تعداد افراد یک خانواده متوسط است ضرب کنیم، رقم حاصل 2 میلیون و 211 هزار تومان می‌شود که این عدد مقدار مواد غذایی خط فقر است. با این حال، اگر این رقم و ضریب تأثیر مواد غذایی در سبد معیشت را 30.95 درصد در نظر بگیریم، می توان گفت خط فقر اعلامی حدود 7میلیون و 143 هزار و 780 تومان می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها