کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گام دوم الکتریکی مرسدس بنز


کد خبر : ۷۹۹۱۴یکشنبه، ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳:۴۳۲۹۶۴ بازدید

مرسدس-بنز با امید به رونق دادن فروش محصولات الکتریکی‌اش، دومین شاسی بلند الکتریکی خود را به بازار عرضه می‌کند. این ماشین که ...
گام دوم الکتریکی مرسدس بنزگام دوم الکتریکی مرسدس بنز

مرسدس-بنز با امید به رونق دادن فروش محصولات الکتریکی‌اش، دومین شاسی بلند الکتریکی خود را به بازار عرضه می‌کند. این ماشین که EQA نام دارد براساس یک مدل بنزینی کارخانه ساخته شده با ماشین‌هایی از شرکت‌های تسلا و فولکس‌واگن رقابت خواهد کرد.

مرسدس-بنز اگر چه سال گذشته با شکست ب‌ام‌و برای پنجمین سال پیاپی بزرگ‌ترین خودروساز لوکس جهان شد، اما هنوز نتوانسته جای پای خود را در بازار خودروهای الکتریکی محکم کند. در حالی که تسلا سال گذشته فروش خود را به ۵۰۰ هزار دستگاه نزدیک کرد، فروش دو مدل الکتریکی بنز از ۲۲ هزار دستگاه بیشتر نشد.

علاوه بر تسلا، امسال قرار است موجی از ماشین‌های الکتریکی جدید به بازار بیاید که بنز را مخصوصا در بازار چین با رقابتی جدی روبرو خواهد کرد. فولکس‌واگن با شاسی‌بلند ID4 از کارخانه‌هایی است که با سرمایه‌گذاری زیاد قصد دارد بازار ماشین‌های الکتریکی را قبضه کند. چند خودروساز تازه‌وارد چینی هم با ماشین‌هایی لوکس که قیمت کمی دارند بنز را به چالش کشیده‌اند.

بنز امیدوار است با EQA و سه مدل دیگری که امسال به بازار عرضه می‌کند، موقعیت کارخانه را بهتر کرده و فروش ماشین‌های الکتریکی بنز را افزایش دهد. ظاهر شاسی‌بلند الکتریکی جدید بنز شباهت زیادی با خواهرخوانده بنزینی خود، GLA دارد و هر دو روی یک خط تولید ساخته می‌شوند. تنها شکل چراغ‌های مدل الکتریکی عوض شده و به جای جلوپنجره، یک پنل پلاستیکی قرار دارد.

rn7ej5lw367zscio6sq.jpg

موتور الکتریکی ۱۸۰ اسب بخاری EQA چرخ‌های جلو را حرکت می‌دهد. حداکثر سرعت ماشین ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است و با هر بار شارژ می‌تواند تا ۴۲۶ کیلومتر حرکت کند. بنز گفته که بعدا یک مدل قوی‌تر EQA با دو موتور الکتریکی خواهد ساخت. قرار است مدل سومی هم از این شاسی‌بلند ساخته شود که با هر بار شارژ می‌تواند تا بیش از ۵۰۰ کیلومتر حرکت کند.

استفاده از پلتفرم مدل GLA باعث شده تا هزینه ساخت ماشین کمتر باشد و بنز بتواند سریع‌تر این ماشین را به بازار بفرستد. اما با قرار دادن باتری در کف ماشین، جای بار و سرنشینان عقب کمتر شده و EQA مانند ماشین‌های رقیب که از پایه برای قوای محرکه الکتریکی طراحی شده‌اند جادار نیست.

شاسی‌بلند جدید بنز همزمان در آلمان و چین تولید شده و با قیمت پایه حدود ۵۵ هزار دلار فروخته می‌شود. بنز قرار است یک مدل الکتریکی از شاسی‌بلند GLB خود را هم امسال به بازار عرضه کند. بنز امسال همچنین دو مدل سدان رونمایی خواهد کرد که هر دو از پایه برای قوای محرکه الکتریکی طراحی شده‌اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها