کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

زنگنه: بالاترین رکورد صادرات نفتی را در دوران تحریم ثبت کردیم


کد خبر : ۷۹۸۷۹شنبه، ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷:۰۳۲۴۸۱ بازدید

وزیر نفت اعلام کرده که نه تنها صادرات نفت ایران صفر نشد بلکه رکورد صادرات فراورده‌‌های نفتی در دوران تحریم ...
زنگنه: بالاترین رکورد صادرات نفتی را در دوران تحریم ثبت کردیمزنگنه: بالاترین رکورد صادرات نفتی را در دوران تحریم ثبت کردیم

وزیر نفت اعلام کرده که نه تنها صادرات نفت ایران صفر نشد بلکه رکورد صادرات فراورده‌‌های نفتی در دوران تحریم شکست. بیژن زنگنه گفته است: «داغ صفر شدن صادرات نفت را به جگر ترامپ گذاشتیم.»

بیژن زنگنه وزیر نفت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی نفت گفت ایران «داغ صفر شدن صادرات نفت را به جگر ترامپ» گذاشت.

اشاره زنگنه به سیاست فشار حداکثری دونالد ترامپ در قبال ایران است که هدف آن را صفر شدن صادرات نفت ایران و در نتیجه تغییر رفتار ایران تعیین کرده بود.

خبرگزاری ایسنا به نقل از زنگنه نوشت: «آنها مردند و به زباله‌دان تاریخ پیوستند اما ما با امید بیشتر برای زنده نگه‌داشتن و آبادانی کشور هستیم.»

بنا به گفته وزیر نفت صادرات نفت نه تنها کم نشده بلکه «بالاترین رکوردهای صادرات فرآورده‌های نفتی را در دوران تحریم ثبت کردیم.»

این ادعای وزیر نفت را خبرگزاری رویترز پیش از این و به نقل از شرکت Tanker Trackers که کشتی‌ها را ردیابی می‌کند مطرح کرده بود.

رویترز در ماه سپتامبر در گزارشی از قول سمیر مدنی یکی از بنیانگذاران Tanker Trackers نوشته بود: «صادرات ایران در حال افزایش است و ماه جاری میلادی این صادرات به 1.5 میلیون بشکه در روز رسیده که شامل نفت خام و میعانات نفتی است.» این میزان صادرات  به گفته مدنی در یک سال و نیم گذشته سابقه نداشته است و دو برابر میزان صادرات ایران در ماه قبل (اوت) است.

بیژن نامدار زنگنه روز ۲۵ شهریور در گزارشی به مجلس در مورد نحوه مقابله با تحریم‌ها گفته بود: «ما هر چه صادر می‌کنیم به اسم ایران نیست. چند بار تغییر می‌کند حتی سندها هم تغییر می‌کند، مشخصات هم همین‌طور. می‌گویند که چرا برنامه‌هایت را برای دور زدن تحریم‌ها توضیح ندادی. من اگر برنامه‌ها را توضیح دهم نقشه عملیات را لو داده‌ام، من فقط می‌توانم نتایج را خدمت نمایندگان بگویم.»

دو ماه بعد اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی اعلام کرد درآمد خالص صادرات نفت ایران (شامل نفت خام، میعانات گازی و مایعات گازی) در شش ماهه ابتدایی سال جاری ۹ میلیارد دلار برآورده شده در حالی که نیمه اول سال گذشته این رقم ۲۰ میلیارد دلار بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها