کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

توقف موقت موج نزولی دلار؟


کد خبر : ۷۹۷۸۷چهارشنبه، ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲:۵۲۸۰۲۸ بازدید

روز سه‌شنبه، موج نزولی دلار متوقف شد و اسکناس آمریکایی توانست به کانال 22 هزار تومانی بازگردد. با این حال، این افزایش نتوانست مانع از ثبت ...

روز سه‌شنبه، موج نزولی دلار متوقف شد و اسکناس آمریکایی توانست به کانال 22 هزار تومانی بازگردد. با این حال، این افزایش نتوانست مانع از ثبت کمترین بازدهی ماهانه دلار در سه سال اخیر شود.

روز سه‌شنبه، دلار ۴۰۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به بهای ۲۲ هزار تومان رسید. به‌رغم این افزایش، بازدهی ماهانه دلار در دی ماه به منفی ۵/ ۱۳ درصد رسید. آخرین باری که بازار توانسته بود، سطح بالاتری از ریزش را طی یک ماه تجربه کند به آذرماه سال ۹۷ بازمی‌گشت. در آن مقطع زمانی قیمت دلار از ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان در فاز نزولی قرار گرفت و سرانجام در مرز ۱۰ هزار تومانی متوقف شد.

ریزش قیمتی اخیر دلار طی مدت کوتاهی اتفاق افتاد. در واقع در تاریخ ۲۳ دی ماه، دلار حدود ۲۵ هزار تومان قیمت داشت و تنها طی ۴ روز کاری، حدود ۳ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد. به گفته برخی فعالان، معامله‌گران نسبت به پایان فشار حداکثری و آغاز دوران بایدن خوشبین هستند و سعی کردند با فروش ارز خود به استقبال این تغییر بروند. طبیعتا اگر بازار احساس کند که خوش‌بینی به بایدن بیهوده بوده است، قیمت‌ها بار دیگر در مسیر صعودی قرار خواهند گرفت. به نظر می‌رسد مذاکره یا عدم مذاکره ایران و آمریکا با یکدیگر و شرط و شروط‌هایی که برای هم تعیین می‌کنند، نقش مستقیمی در چگونگی نوسانات دلار طی ماه‌های پیش‌رو خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها