کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اخبار ضدونقیض پیرامون استعفای رئیس بورس


کد خبر : ۷۹۷۸۲سه شنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱:۰۰۶۴۳۲ بازدید

در حالی که سایت سازمان بورس نامه استعفای قالیباف اصل رئیس این سازمان را منتشر کرده، واحد مرکزی خبر، در مصاحبه ای با وی استعفای ...
اخبار ضدونقیض پیرامون استعفای رئیس بورساخبار ضدونقیض پیرامون استعفای رئیس بورس

در حالی که سایت سازمان بورس نامه استعفای قالیباف اصل رئیس این سازمان را منتشر کرده، واحد مرکزی خبر، در مصاحبه ای با وی استعفای مذکور را تکذیب کرد. نکته عجیب تر اینکه رئیس مستعفی سازمان بورس، در جلسه عصر امروز با رئیس مجلس نیز حاضر بوده است.

صبح امروز سایت سازمان بورس و اوراق بهادار متن نامه استعفای قالیباف اصل را منتشر کرد. این موضوع در رسانه های مختلف انعکاس یافت و بحثهای جدی نیز در خصوص این استعفا مطرح شد. اما در متن این نامه خطاب به وزیر اقتصاد آمده بود، "بنده در سخت‌ترین شرایط که مردم دعوت عمومی به بازار سرمایه شده بودند، آزادسازی سهام عدالت و فروش صندوق‌های سهام دولتی (ETFها) درحال انجام بود این وظیفه خطیر را به‌عهده گرفتم و در طول چند ماه خدمت در دشوارترین شرایط به‌دنبال توسعه بازار، تأمین مالی، ابزارها و نهادهای مالی بودم که در کمترین زمان بزرگترین کارها در بازار سرمایه انجام شد ولی متأسفانه به‌واسطه اقدامات سیاسی و ورود غیرحرفه‌ای بیش از حد اشخاص و مسئولین به مباحث بازار سرمایه و بروز افت‌وخیز شدید شاخص کل بورس تهران، هیچ‌وقت دیده نشد."

گفتنی است، در حالی که این نامه توسط سایت سازمان بورس منتشر شده بود ظهر امروز قالیباف اصل به همراه دژپسند در جسه کمیسیون اقتصادی درخصوص تحولات اخیر بورس و کاهش جشم گیر ارزش سهام شرکت کرده بود.

در همان زمان این سوال ایجاد شد که چگونه رئیس سازمان بورس با وجود استعفا در جلسه کمیسیون اقتصادی در خصوص ریزشهای بورس در هفته های اخیر شرکت کرده است.

اما درست بعد از جلسه خبر ضد و نقیض دیگری منتشر شد و قالیباف اصل اعلام کرد اصلا استعفا نداده است.

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار تهران در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس گفت، استعفا نداده ام و نمی دانم خبر استعفای مرا چه کسی منتشر کرده است.
 قالیباف اصل در این گفتگو که متن آن در کانال خبرگزاری صدا و سیما منتشر شد،  گفت: شاید مرا برکنار کنند اما استعفا نداده ام.اطلاع ندارم که چه کسی این خبر را و با چه هدفی منتشر کرده است.

به هر حال با توجه به انتشار رسمی نامه استعفای قالیبباف اصل و تکذیب موضوع استعفا ممکن است پای کناره گیری اجباری برای کاهش فشارها بر دولت نیز در میان باشد. از سوی دیگر بحث استیضاح وزیر اقتصاد در روزهای اخیر بار دیگر مورد توجه تعداد قابل توجهی از نمایندگان قرار گرفته است. حالا باید منتظر ماند و دید پشت پرده استعفای رئیس سازمان بورس و تکذیب آن از سوی قالیباف اصل چه بوده است./ تسنیم



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها