کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کره جنوبی ناوشکن جنگی خود را برای پیشبرد مذاکرات با ایران از تنگه هرمز خارج می‌کند؟


کد خبر : ۷۹۷۳۴دوشنبه، ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹:۲۵۲۵۶۹ بازدید

کره جنوبی ناوشکنی را که پس از توقیف نتفتکش خود توسط سپاه پاسداران ایران در قالب یک واحد ضد راهزنی دریایی راهی تنگه هرمز کرده بود از این منطقه خارج می‌کند.

کره جنوبی ناوشکنی را که پس از توقیف نتفتکش خود توسط سپاه پاسداران ایران در قالب یک واحد ضد راهزنی دریایی راهی تنگه هرمز کرده بود از این منطقه خارج می‌کند.

یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی روز دوشنبه با اعلام این مطلب در گزارشی به نقل از یک منبع دیپلماتیک نوشت که این اقدام سئول برای رقم زدن جوی مثبت در آستانه مذاکرات جدید با ایران بر سر توقیف نفتکش این کشور صورت گرفته است.

ناوشکن چوی یونگ در حالی حرکت برای ترک آب‌های تنگه هرمز را آغاز کرده که هیئتی به نمایندگی از سئول و به رهبری معاون نخست وزیر کره جنوبی روز دهم ژانویه برای گفتگو با مقامات ایرانی عازم تهران شد و تلاش کرد که اختلافات موجود بر سر توقیف نفتکش کره‌ای را از طریق گفتگو حل کند.

سه روز پس از اعزام این هیئت خبرگزاری‌ها و رسانه‌های کره‌ای از بی نتیجه بودن مذاکرات خبر دادند. وزارت خارجه کره جنوبی نیز متعاقب آن با تایید پایان بدون نتیجه مذاکرات یاد شده میان دو طرف بر سر آزادی نفتکش و مسئله پول‌های بلوکه شده ایران در بانک‌های این کشور اعلام کرد که گفتگو‌ها بر پایه روابط دوستانه دیرین میان دو کشور و برای رسیدن به «راه حل‌های سریع و سازنده» ادامه خواهد یافت.

نفتکش «هانکوک چمی» که با پرچم کره‌ جنوبی در آب‌های خلیج فارس تردد می‌کرد و قرار بود ۷ هزار و ۲۰۰ تن اتانول را از بندر الجبیل عربستان سعودی به بنادر کره‌جنوبی حمل کند روز چهارم ژانویه به دلیل آنچه مقامات ایرانی از آن به عنوان تخلف در زمینه آلودگی زیست محیطی یاد کردند توسط یگان‌های دریایی سپاه پاسداران توقیف شد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها